Keď som minulý rok testoval Opel Zafira-e Life, presvedčil som sa o tom, že elektrický pohon môže dávať veľký zmysel aj v priestranných vanoch. Tentokrát som sa pozrel na akéhosi „chudobnejšieho brata“ Zafiry-e, ktorým je Vivaro-e Combi. To síce neohúri super-modernými a luxusnými prvkami, no pohodlne odvezie 8 ľudí a batožinu. V podrobnom teste som objavoval, či môže byť aj s menšou 50 kWh batériou vhodným riešením pre podnikateľa, ktorý potrebuje prevážať ľudí.
Opel Vivaro-e Combi
- Rok výroby – 2022
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 0
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – jednostupňová
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 100 kW
- Maximálny krútiaci moment – 260 Nm
- Maximálna rýchlosť – 130 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 12,1 – 13,3 s
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 71 dB
Spotreba a dojazd
- Hrubá kapacita akumulátora – 50 kWh
- Nameraná spotreba mesto – 21 kWh/100 km (dojazd 220 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 25 kWh/100 km (dojazd 192 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 28 kWh/100 km (dojazd 171 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 38 kWh/100 km (dojazd 126 km)
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Nabíjanie
- Maximálny nabíjací výkon DC – 100 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 11 kW
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 0 na 80 % – 32 minút
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 25 na 100 % – 1 hodina
- Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 0 na 100 % – cca 22 hodín
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 5309 mm
- Šírka – 2010 mm
- Výška – 1935 – 1940 mm
- Rázvor – 3275 mm
- Rozchod vpredu – 1627 mm
- Rozchod vzadu – 1600 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – N.Ú l
- Batožinový priestor max. – 4,9 m3
- Pohotovostná hmotnosť – 2011 kg
- Celková hmotnosť – 3030 kg
Plusy
- dostatok priestoru pre pasažierov v 2. a 3. rade
- komfortné sedadlá
- veľký batožinový priestor aj pri osadenom 3. rade
- príjemne rýchle DC nabíjanie
- komfort podvozka
Mínusy
- chýba možnosť detailnejšieho programovania nabíjania
- absencia regulácie sily rekuperácie (iba režim B)
- chýba systém auto-hold
- absencia odkladacích priestorov pre pasažierov v 2. a 3. rade
Ceny
- Základ – 37 990 € (akciová cena)
- Základ verzia L – 38 860 € (akciová cena)
- Testovaný kus – 40 940 € (akciová cena)