Každý, kto sa trochu vyzná vo svete áut, nepochybne pozná pojem OPC, ktorým bola v minulosti ovenčená aj Insignia. Tieto časy sú už dávno preč a legendárne OPC bolo nahradené písmenkami GSi. Otázka tak znie – je Opel Insignia GSi plnohodnotnou náhradou za OPC-čko? To som zisťoval v podrobnom videoteste!
Technické parametre
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – 2.
- Najazdené kilometre – 16 000
- Zdvihový objem motora – 1998 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 9 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 169 kW pri 5000 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 350 Nm pri 1500 – 4000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 237 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,4 s
- Nameraná spotreba mesto – 8,2 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 6,4 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 7,2 l/100 km
- Emisie CO2 – 159 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4910 mm
- Šírka – 1863 mm
- Výška – 1445 mm
- Rázvor – 2829 mm
- Rozchod vpredu – 1607 mm
- Rozchod vzadu – 1610 mm
- Svetlá výška – 123 mm (pri maximálnom zaťažení)
- Batožinový priestor min. – 490 l
- Batožinový priestor max. – 1450 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1725 kg
- Celková hmotnosť – 2240 kg
Plusy
- nádherný dizajn zo všetkých uhlov
- perfektné Matrix LED predné svetlomety
- veľký a praktický kufor
- skvelé predné sedadlá
- veľmi dobre fungujúci pohon všetkých 4 kolies
- dobre fungujúce spojenie motora a prevodovky
- perfektne naladený adaptívny podvozok
- pekný záťah a prejav motora
- pri pokojnej jazde pomerne nízka spotreba
Mínusy
- chýba funkcia auto-hold automatickej prevodovky
- zbytočne 9-stupňová prevodovka – zanedbateľný rozdiel medzi 2. a 3. prevodovým stupňom
Ceny
- Základ – 40 990 € (uvádzacia cena)
- Testovaný kus – 46 210 €
Záver
Opel Insignia GSi je nepochybne jedným z najkrajších áut strednej triedy. Jej tvary perfektne vyniknú práve v červenej metalíze kombinovanej s čiernymi doplnkami. O športovom charaktere napovedajú aj 20-palcové zliatinové disky kolies, decentný zadný spojler či 2 výrazné koncovky výfukov. Po stránke funkčnosti si veľkú pochvalu zaslúžia LED Matrix predné svetlomety, ktoré svietia fantasticky tak v stretávacom, ako aj v diaľkovom režime. Funkcia vyrezávania premávky funguje bezchybne. Veko batožinového priestoru síce nie je otvárateľné elektronicky, no ukrýva sa za ním skutočne veľký kufor s niekoľkými praktickými riešeniami. Zadné sedadlá sa dajú sklápať elektronicky. Sú celokožené, no vybavené vyhrievaním, takže v zime vám na nich nebude chladno. Teší ma, že majú celkom dobré bočné vedenie a sú komfortné aj na dlhých trasách. Odkladací priestor v zadných dverách je dostatočne veľký. Po stránke priestoru sa Insignia GSi síce na Superb ešte nechytá, no rozhodne nesklame. Vyššie osoby budú mierne limitované len priestorom na hlavu, čo je daň za atleticky strihnutú karosériu.
Predné sedadlá s AGR certifikátom, elektronicky nastaviteľné v 8 smeroch, si zaslúžia veľkú jednotku s hviezdičkou. Nielenže dokonale vyzerajú a držia telo pri športovej jazde, naviac aj pri dlhých diaľničných presunoch vás z nich nebude bolieť chrbát, keďže sú vcelku komfortné. Dokonca, ponúkajú aj masážnu funkciu a nastaviť si ich môžete do pekne nízkej polohy. Palubná doska je vypracovaná z kvalitných materiálov, občas síce nejaký plastík zavŕzga, ale nie je to nič hrozné. Displej infotainmentu má pomerne jednoduchú grafiku, no intuitívne sa ovláda a jeho reakcie na dotyky sú až na pár výnimiek rýchle. Poteší aj dostatok odkladacích priestorov. Pred vodičom sa nachádza kombinácia analógových budíkov a digitálneho displeja, ktorý zobrazuje množstvo údajov a umožňuje meniť nastavenia auta. Dostupné sú len 2 režimy zobrazenia, no mne osobne to nijako neprekážalo.
Po jazdnej stránke je Insignia GSi mimoriadne vyváženým a všestranným autom. Keď jazdíte pokojne, motor v interiéri ani nevnímate. Nemusíte si ani aktivovať pohon všetkých 4 kolies, takže spotreba sa vďaka 9-stupňovej automatickej prevodovke dokáže pri pokojnom jazdení na okreskách dostať aj hlboko pod 7 l/100 km. Insignia je naviac aj vcelku dobre odhlučnená. Podvozok je aj v komfortnom režime trochu tuhší ako v prípade niektorých iných konkurentov, no dokáže byť celkom plavný a poradí si aj s väčšími nerovnosťami bez toho, aby vás extrémne vytriasol. Naopak, keď Insigniu prepnete do športového režimu a zapnete pohon všetkých 4 kolies, začnú sa diať divy. Motor má nádherný záťah už od nízkych otáčok a pekný zvukový prejav vo vyšších otáčkach. Keď si prevodovku prepnete do manuálneho režimu a dosiahnete obmedzovač, sama nikdy nepreradí, podrží vám zaradený prevodový stupeň. Podvozok pekne prituhne, takže v sedadle cítite úplne všetko a jeho limity v zákrutách sú posunuté veľmi ďaleko. K ovládateľnosti aj na suchom povrchu veľmi prispieva pohon všetkých 4 kolies, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment medzi pravé a ľavé zadné koleso. Keďže Insignia GSi umožňuje kompletne deaktivovať ESP, dokonca aj na suchej ceste ju viete zo zákruty poslať mierne bokom. Krása! Jediná vec, ktorú by som privítal, je ešte tuhšie riadenie v športovom režime.
Opel Insignia GSi je tak podľa mňa ešte lepším autom, ako bola Insignia OPC. Hoci nemá šesťvalec a nie je možno tak nekompromisná po stránke športovej jazdy, je rozhodne lepšie vyvážená medzi komfortom a športovosťou. Keď chcete, môžete s ňou jazdiť agresívne a užívať si nekonečnú dávku zábavy za volantom na každom povrchu. No zároveň s ňou viete spraviť 1000 diaľničných kilometrov pri príjemnej spotrebe a v takom pohodlí, že vlastne ani neviete, že sedíte v športovej verzii Insignie. Práve táto univerzálnosť je podľa mňa hlavným plusom. Insignia GSi nie je bezchybná, no chytí vás za srdce. A to je vlastnosť, ktorú väčšina áut strednej triedy nemá. Odo mňa tak dostáva veľmi pekných 8/10 bodov.