fbpx
2021 Mazda MX-30 e-Skyactiv test recenzia skúsenosti dojazd

MX je skratka anglických slov Mazda Experimental, pričom v prípade modelu MX-30 dáva skutočne veľký zmysel. Jedná sa totižto o vôbec prvý experiment Mazdy s čisto elektrickým pohonom. Ten už na prvý pohľad prináša množstvo unikátnych riešení, otázka však znie – dokáže naplniť vysoké nároky moderných používateľov? Ako obstojí v porovnaní so silnou konkurenciou? Na tieto otázky som hľadal odpovede v podrobnom videoteste, počas ktorého som Mazdu MX-30 detailne preveril po všetkých stránkach!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2021
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 3500
  • Zdvihový objem motora – / cm3
  • Palivo – /
  • Počet valcov/ventilov na valec  – /
  • Prevodovka – jednostupňová
  • Otáčky motora pri 130 km/h – N.Ú.
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 107 kW
  • Maximálny krútiaci moment – 264 Nm
  • Maximálna rýchlosť – 140 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,7 s

Spotreba a dojazd

  • Hrubá kapacita akumulátora – 35,5 kWh
  • Nameraná spotreba mesto – 12 kWh/100 km (dojazd 250 km)
  • Nameraná spotreba okresné cesty – 16 kWh/100 km (dojazd 180 km)
  • Nameraná spotreba diaľnica 110 km/h – 18 kWh/100 km (dojazd 160 km)
  • Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 26 kWh/100 km (dojazd 115 km)
  • Emisie CO2 – 0 g/km
  • Emisná norma – /

Nabíjanie

  • Maximálny nabíjací výkon DC – 40 kW
  • Maximálny nabíjací výkon AC – 6,6 kW
  • Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 33 na 80 % – 35 minút
  • Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 33 na 100 % – 1 hod. 10 min.
  • Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 35 na 100 % – 8 hod. 30 min.

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4395 mm
  • Šírka – 1848 mm
  • Výška – 1555 mm
  • Rázvor – 2655 mm
  • Rozchod vpredu – 1565 mm
  • Rozchod vzadu – 1565 mm
  • Svetlá výška – 130 mm
  • Batožinový priestor min. – 341 l
  • Batožinový priestor max. – 1171 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1720 kg
  • Celková hmotnosť – 2119 kg

Plusy

  • štýlový dizajn
  • unikátne riešenie zadných dverí
  • perfektné predné LED svetlomety
  • fantastické dizajnové a materiálové vypracovanie interiéru
  • skvelý infotainment
  • veľmi dobrý head-up displej
  • príjemné predné sedadlá
  • vyvážené jazdné vlastnosti
  • ovládanie rekuperácie a jej účinnosť
  • vynikajúco nastavený podvozok

Mínusy

  • menej miesta na zadných sedadlách a nepraktické nastupovanie
  • absencia tepelného čerpadla

Ceny

  • Základ – 33 990 €
  • Základ výbava GT Plus Luxury Vintage Premium – 37 390 €
  • Testovaný kus – 40 200 €

Fotogaléria Mazda MX-30

2021 Mazda MX-30 e-Skyactiv test recenzia skúsenosti dojazd
2021 Mazda MX-30 e-Skyactiv test recenzia skúsenosti dojazd
2021 Mazda MX-30 e-Skyactiv test recenzia skúsenosti dojazd
2021 Mazda MX-30 e-Skyactiv test recenzia skúsenosti dojazd
2021 Mazda MX-30 e-Skyactiv test recenzia skúsenosti dojazd
2021 Mazda MX-30 e-Skyactiv test recenzia skúsenosti dojazd interiér
2021 Mazda MX-30 e-Skyactiv test recenzia skúsenosti dojazd zadné sedadlá
2021 Mazda MX-30 e-Skyactiv test recenzia skúsenosti dojazd kufor
2021 Mazda MX-30 e-Skyactiv test recenzia skúsenosti dojazd interiér