fbpx
2020 Opel Grandland X Plug In Hybrid4 test recenzia

Opel Grandland X Plug-in Hybrid4 je autom, ktoré zaujme už hneď na prvý pohľad a veľké prekvapenia nastanú aj keď sa pozriete na jeho technické parametre. Ako však funguje v každodennej praxi? Oplatí sa ako rodinné auto? Odpovede na tieto, ale aj mnohé ďalšie otázky, sa dozviete vo videoteste…

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 17 000
  • Zdvihový objem motora – 1598 cm3
  • Palivo – benzín + elektrina
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická, 8 stupňov
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
  • Maximálny výkon – systémový 221 kW, spaľovací motor 147 kW, predný elektromotor 81 kW, zadný elektromotor 83 kW
  • Maximálny krútiaci moment – systémový 520 Nm, spaľovací motor 300 Nm, predný elektromotor 320 Nm, zadný elektromotor 166 kW
  • Maximálna rýchlosť – 235 km/h (135 km/h na čisto elektrický pohon)
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,1 s
  • Nameraná spotreba mesto – 3,0 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 2,3 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 2,8 l/100 km
  • Emisie CO2 – 29 – 32 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4477 mm
  • Šírka – 1856 mm
  • Výška – 1609 mm
  • Rázvor – 2675 mm
  • Rozchod vpredu – 1595 mm
  • Rozchod vzadu – 1610 mm
  • Svetlá výška – 188 mm (pri max zaťažení)
  • Batožinový priestor min. – 390 l
  • Batožinový priestor max. – 1528 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1915 kg
  • Celková hmotnosť – 2350 kg

Plusy

  • veľmi pekný dizajn, atraktívna farebná kombinácia
  • možnosť sklápania sedadiel z kufra, otvor na prestrčenie dlhých predmetov cez stredné sedadlo
  • dostatok miesta na zadných sedadlách, dokonca aj pre stredného pasažiera
  • dostatok odkladacích priestorov
  • prehľadný infotainment
  • vynikajúce predné sedadlá
  • bezchybné naladenie hybridného systému, plynulé prechody medzi jednotlivými režimami
  • nečakane dobré zrýchlenie a dynamický prejav pohonu
  • skvele naladený podvozok
  • veľmi dobrá stabilita auta aj pri športovejšej jazde
  • výborná manévrovateľnosť s autom v meste

Mínusy

  • lacnejšie plasty v predných a zadných dverách
  • horšia kvalita obrazu z parkovacích kamier
  • nemožnosť získať Matrix LED svetlá s funkciou vyrezávania
  • nabíjanie na rýchlonabíjačke trvá až 2 hodiny

Ceny

  • Základ – 43 990 € (akčná cena)
  • Základ výbava Ultimate – 45 990 € (akčná cena)
  • Testovaný kus – 50 000 €

Záver

Musím sa priznať, že Opel Grandland X PHEV sa mi v testovanej konfigurácii s čiernou kapotou a strechou mimoriadne páčil. Ako celok pôsobí veľmi vyvážene, jemne športovo a hneď na prvý pohľad vidíte, že toto auto bude niečím výnimočné. Výnimočnosťou však nebude kufor, ktorý má objem 390 litrov, čo nie je nič svetoborné, no myslím, že väčšine používateľov bude postačovať. Naopak, priestorom ma veľmi príjemne prekvapili zadné sedadlá, a to nielen krajné, ale aj to stredné, na ktorom je skutočne dostatok miesta aj pre dospelého človeka. Dostatok je aj odkladacích priestorov, jediná škoda je, že plast v zadných dverách pôsobí trochu lacným dojmom. Podobne je na tom aj plast v predných dverách. V tomto prípade však situáciu aspoň opticky zachraňuje pekný LED pásik. Inak je ale interiér vrátane celej prístrojovej dosky spracovaný naozaj kvalitne a použité sú príjemné materiály. Super sú aj predné sedadlá, ktoré sa nastavujú elektronicky a vodičovo sedadlo disponuje aj pamäťou. Sťažovať sa nemôžem ani na počet a veľkosť odkladacích priestorov, či fungovanie infotainmentu. Akurát, obraz z parkovacích kamier by mohol byť kvalitnejší.

Grandland X PHEV je však najmä o technike pod kapotou. Auto je poháňané až 3 motormi, jedným spaľovacím a dvoma elektrickými. Kombinovaný výkon a krútiaci moment celej sústavy dosahuje pozoruhodné hodnoty a zrýchlenie 0 – 100 km/h za 6,1 sekundy snáď hovorí za všetko. S týmto autom budete zo semaforov a križovatiek štartovať ako prví, tej akcelerácie sa skutočne nebudete vedieť nabažiť, verte mi… Naopak, pri pokojnej jazde môžete využívať aj čisto elektrický pohon. Oceňujem možnosť rekuperácie, či už pri brzdení brzdovým pedálom, alebo režimom B. Ak budete mať auto nabité doplna, bez problémom prejdete aj 50 km na čisto elektrický režim. Nabíjanie z úplne klasickej 230 V domácej zásuvky trvá z nuly na plné nabitie približne 8 hodín, takže auto sa vám stihne za noc nabiť a ráno vždy štartujete s plným akumulátorom. Na rýchlonabíjačke vám nabíjanie potrvá približne 2 hodiny. Ak budete pravidelne nabíjať, priemerná spotreba sa bude bez problémov hýbať okolo 2,5 l/100 km.

Mňa osobne však na Grandlande X PHEV očarila jeho obrovská využiteľnosť. Perfektne sa s ním jazdí v meste, ale aj na diaľnici. Pri pokojnej jazde vás poteší plynulým chodom celého systému, tichom na palube a komfortným tlmením nerovností, ale naopak, môžete si ho prepnúť do športového režimu a užiť si s ním obrovskú zábavu, a to nielen vďaka výkonu, ale aj veľmi istému podvozku a rýchlemu riadeniu. A to všetko pri veľmi prijateľnej spotrebe, respektíve, možnosti spraviť si z neho čistý elektromobil. Čo dodať, ja som z možností, ktoré Grandland X PHEV prináša, jednoducho uchvátený! Rozhodne nie je bezchybný a niektoré detaily by potrebovali vylepšiť, no samotný základ celého auta je špičkový. Presne takto podľa mňa vyzerá úplne ideálne rodinné SUV, ktoré slúži ako jediné auto v rodine. Odo mňa Opel Grandland X PHEV dostáva 8/10 bodov a až mi je ľúto tých chybičiek, za ktoré som musel tie 2 bodíky strhnúť. Nebyť tých niekoľkých drobností, tak mu bez akýchkoľvek úvah dám jednu plnotučnú desiatku. Super robota, Opel!

2020 Opel Grandland X Plug In Hybrid4 test recenzia
2020 Opel Grandland X Plug In Hybrid4 test recenzia
2020 Opel Grandland X Plug In Hybrid4 test recenzia
2020 Opel Grandland X Plug In Hybrid4 test recenzia
2020 Opel Grandland X Plug In Hybrid4 test recenzia
2020 Opel Grandland X Plug In Hybrid4 test recenzia interiér
2020 Opel Grandland X Plug In Hybrid4 test recenzia interiér
2020 Opel Grandland X Plug In Hybrid4 test recenzia kufor
2020 Opel Grandland X Plug In Hybrid4 test recenzia interiér