TEST Opel Corsa F 1.2 GS Line

TEST Opel Corsa F 1.2 GS Line

Najnovší Opel Corsa je už sám o sebe atraktívnym a štýlovým kusom auta, výbava GS Line mu však dodáva aj správny športový šmrnc. Bude však nová Corsa aj reálne športovo jazdiť? Aké nové technológie a vymoženosti prináša? Na tieto, ale aj mnohé ďalšie zaujímavé otázky, som hľadal odpoveď vo videoteste!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  6. (generácia F)
  • Najazdené kilometre – 500
  • Zdvihový objem motora – 1199 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 74 kW pri 5500 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 205 Nm pri 1750 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 194 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,9 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,3 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,4 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,6 l/100 km
  • Emisie CO2 – 134 – 122 g/km
  • Emisná norma – EURO 6.2

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4060 mm
  • Šírka – 1960 mm
  • Výška – 1433 mm
  • Rázvor – 2538 mm
  • Rozchod vpredu – 1489 mm
  • Rozchod vzadu – 1488 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 309 l
  • Batožinový priestor max. – 1015 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1165 kg
  • Celková hmotnosť – 1620 kg

Plusy

  • štýlový dizajn so športovými prvkami
  • perfektne fungujúce Matrix LED svetlá
  • výborný posed za volantom
  • kvalitný a pekný interiér
  • skvelé nastavený podvozok a výborné jazdné vlastnosti
  • pekný zvuk a prejav motora
  • technológie na palube

Mínusy

  • menej odkladacích priestorov na zadných sedadlách
  • menší priestor pre vyššie osoby na zadných sedadlách
  • bezkľúčové odomykanie funguje len z dverí vodiča a veka batožinového priestoru
  • privítal by som lepšiu prispôsobiteľnosť virtuálneho prístrojového štítu

Ceny

  • Základ – 10 190 € (uvádzacia cena)
  • Základ výbava GS Line – 15 490 € (uvádzacia cena)
  • Testovaný kus – 20 500 €

Záver

Výbavu GS Line ukazuje nová Corsa v plnej paráde už na prvý pohľad, športovým predným a zadným nárazníkom, chrómovou koncovkou výfuku, či výrazným strešným spojlerom. Na kráse jej pridáva aj farebná kombinácia modrej karosérie a čiernej strechy. Kufor je na danú triedu dostatočne veľký, pod jeho dnom nájdete dojazdové rezervné koleso. Síce v ňom chýbajú praktické riešenia, ale je pekne využiteľný. Na zadných sedadlách je miesta menej, najmä pre vyššie osoby. Napriek tomu sa však na zadných sedadlách sedí vcelku komfortne, príjemnej atmosfére dopomáha tmavá stropnica. Odkladacie priestory sú síce len vo dverách, no v tejto triede auta to veľmi neprekáža. Výhodou sú 2 USB nabíjacie porty pre zadných pasažierov.

Vpredu vás privítajú skvelé športové sedadlá, v ktorých si rýchlo nájdete dokonalý posed. Výbava GS line sa odráža na parádnom športovom volante, pedáloch, či červených detailoch. Samotný interiér je kvalitne spracovaný. Vo výbave sú 2 7-palcové displeje – jeden slúži ako displej infotainmentu a druhý ako prístrojový panel pred vodičom. Displej infotainmentu reaguje rýchlo na dotyky a dobre sa s ním robí, no niekedy je trochu neintuitívny. Digitálny prístrojový panel zobrazuje všetky potrebné údaje a umožňuje rôzne zmeny zobrazení, no predsa len by som privítal ešte viac možností personalizácie. Na všetky tieto drobné nedostatky však zabudnete hneď po tom, čo Corsu naštartujete a začnete na nej jazdiť. Ona totiž jazdí takmer ako hothatch, a to nijako nepreháňam! Zladenie rýchleho a priameho riadenia, skvelého podvozka a skvele reagujúceho motora je jednoducho bezchybné. Naviac, motor má pri vyšších otáčkach naozaj pekný hrdelný zvuk. Paráda! Napriek tomu, že podvozok je tuhší, pri bežnej jazde nie je vyslovene nekomfortný a ani na dlhších cestách vás nebude svojou tuhosťou otravovať.

Keď si k tomu prirátam schopnosti pri jazde v meste, ale aj príjemné vlastnosti na diaľnici a množstvo moderných systémov (vrátane famózne svietiacich Matrix LED svetiel), dostávam auto, ktoré mne osobne maximálne vyhovuje po všetkých stránkach. A verím, že vyhovovať bude aj iným typom vodičov a majiteľov, stačí si len zvoliť správnu výbavu. Ak po Corse pokukujete, neváhajte a choďte si ju vyskúšať. Myslím, že príjemne prekvapí aj vás. Už aj v nižších výbavách totiž prináša riešenia, ktoré len tak hocikto nemá. Corsu som si rýchlo obľúbil a po tomto teste jej dávam veľmi pekných 9/10 bodov. Skvelá robota, Opel!

2020 Opel Corsa 1.2 GS Line F test recenzia
2020 Opel Corsa 1.2 GS Line F test recenzia
2020 Opel Corsa 1.2 GS Line F test recenzia
2020 Opel Corsa 1.2 GS Line F test recenzia
2020 Opel Corsa 1.2 GS Line F test recenzia
2020 Opel Corsa 1.2 GS Line F test recenzia
2020 Opel Corsa 1.2 GS Line F test recenzia
2020 Opel Corsa 1.2 GS Line F test recenzia
2020 Opel Corsa 1.2 GS Line F test recenzia
Zdieľať na Facebooku