Nissan Micra si vo svojej histórii prešiel rôznymi dizajnovými podobami. Tá najnovšia je však podľa mňa rozhodne najatraktívnejšia. No nie je to len o dizajne. Musím uznať, že Micra výrazne dospela aj po stránke spracovania a fungovania. Čím všetkým ma prekvapila a aké zaujímavé riešenia prináša? To vám prezradím v tomto podrobnom teste!
Technické parametre
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – 5.
- Najazdené kilometre – 4000
- Zdvihový objem motora – 999 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická CVT Xtronic
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 68 kW pri 4500 – 5000 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 144 Nm pri 1750 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 171 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 14 s
- Nameraná spotreba mesto – 6,9 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 4,8 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,8 l/100 km
- Emisie CO2 – 138 – 146 g/km
- Emisná norma – EURO 6d-full
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 3999 mm
- Šírka – 1743 mm
- Výška – 1455 mm
- Rázvor – 2525 mm
- Rozchod vpredu – 1510 mm
- Rozchod vzadu – 1520 mm
- Svetlá výška – 150 mm
- Batožinový priestor min. – 300 l
- Batožinový priestor max. – N.Ú. l
- Pohotovostná hmotnosť – 1186 kg
- Celková hmotnosť – 1530 kg
Plusy
- štýlový, športovo ladený dizajn
- hodnotne pôsobiace spracovanie celého interiéru auta
- dobré predné sedadlá
- vyvážené jazdné vlastnosti
- dobre fungujúce spojenie motora a CVT prevodovky
- živý prejav motora
- CVT prevodovka má charakteristiku klasického automatu
- príjemná spotreba aj na diaľnici
Mínusy
- menej priestoru na hlavu na zadných sedadlách
- pomalšie reakcie infotainmentu
Ceny
- Základ – 12 390 € (akciová cena)
- Základ výbava N-Design – 14 720 € (akciová cena)
- Testovaný kus – 16 570 € (akciová cena)
Záver
Nissan Micra je po dizajnovej stránke mimoriadne podareným autom. V bordovej metalíze vyzerá fakt dobre a keď sa na ňu pozriete spredu, ani by ste nepovedali, že sa jedná o malé mestské auto. Jednoducho, Micra vyzerá fakt vyspelo a výbava N-Design jej exteriéru dodáva jemne športový elegantný šmrnc. Zároveň však treba uznať, že predné svetlomety sú aj v tejto výbave stále len halogénové, LED-ková je len žiarovka denného svietenia. Škoda, no ich svietivosť je vzhľadom na triedu auta postačujúca. Po otvorení veka batožinového priestoru ma ohromilo jedno riešenie – koberčekom potiahnuté všetky steny a hrany. Teda, nenájdete tu ani jeden trčiaci plech karosérie či nárazníka ako v prípade mnohých konkurentov. Palec hore, ďalší pekný dôkaz hodnotného a kvalitného spracovania. Samotný batožinový priestor je dostatočne veľký, no trošku mi v ňom chýbali nejaké praktické riešenia – priehradky alebo háčiky. Pod jeho dnom je však dostatočne veľký priestor, kam okrem rezervného kolesa zmestíte aj ďalšie drobnosti.
Na zadných sedadlách veľa priestoru nečakajte. S mojou výškou 186 cm som mal problém najmä s miestom na hlavu, po jemnom vystretí som sa už dosť výrazne zapieral o strop. Extra veľa miesta som nemal ani na nohy. Samotné sedadlá sú však celkom komfortné a poteší aj dostatok odkladacích priestorov. Pekným dizajnom a veľmi dobrým komfortom potešia aj predné sedadlá. Mňa osobne však najviac ohúrilo spracovanie palubnej dosky s béžovými detailmi. Na mnohých miestach sú mäkčené plasty a mäkučké koženkové detaily. Opäť raz palec hore za kvalitu spracovania. Displej infotainmentu zahŕňa aj navigáciu, čo je super, no na dotyky reaguje pomalšie, ako by som si želal. Rôzne nastavenia auta sa vykonávajú cez displej palubného počítača, v ktorom si viete ľahko a intuitívne ovládať rôzne funkcie. Poteší aj dostatok odkladacích priestorov.
Pri jazde ma Micra oslovila veľmi dobrým naladením podvozka. Ten je optimálne vyvážený medzi komfortom a športovosťou. Na jednej strane vás veľmi nevytrasie na rozbitých mestských cestách, no zároveň pri dynamickej jazde dodáva autu slušnú stabilitu. CVT prevodovka zaisťuje plynulé rozjazdy a správa sa ako bežný automat. Nemá klasický „vysávačový“ charakter, ale má preddefinované rýchlostné stupne, takže otáčky stúpajú a klesajú ako v prípade bežnej automatickej prevodovky. S motorom si rozumie veľmi dobre, nepodtáča ho a vždy drží také otáčky, aké by ste v danej jazdnej situácii chceli. Hoci motor papierovými parametrami neohúri, naživo sa prejavuje vcelku dynamicky. Vo vyšších otáčkach poteší aj zaujímavým zvukom. Plusom je príjemná spotreba, pri diaľničných 130 km/h som sa dostal na 6,7 l/100 km, na okresných cestách budete bez problémov jazdiť pod 5 l/100 km.
Hoci Nissan Micra patrí do segmentu malých mestských áut, jeho používanie rozhodne nemusí byť obmedzené na mestskú premávku. Svojím komfortom a veľmi dobrým naladením vás bude tešiť aj na diaľniciach a okresných cestách. Je tak skutočne multifunkčným autom, ktoré ma veľmi príjemne prekvapilo svojou dospelosťou. Ako celok tak odo mňa Nissan Micra IG-T 92 Xtronic dostáva pekných 8/10 bodov. Dobrá práca, Nissan!