fbpx
2021 Kia Rio 1.0 T-GDi Extra 7 DCT test recenzia skúsenosti

Kia Rio sa na slovenskom trhu teší veľkej obľube, a to najmä vďaka jej skvelému pomeru medzi cenou a hodnotou. To, ako funguje a aké zaujímavé riešenia prináša, som preveril v teste najnovšej verzie vybavenej litrovým trojvalcom T-GDi spárovaným so 7-stupňovou DCT prevodovkou. A tá ma veru prekvapila!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2021
  • Generácia vozidla –  4.
  • Najazdené kilometre – 7500
  • Zdvihový objem motora – 998 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická DCT, 7 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 74 kW pri 4500 – 6000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 172 Nm pri 1500 – 4000 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 185 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 11,4 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,9 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,7 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,6 l/100 km
  • Emisie CO2 – 120 – 131 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4065 mm
  • Šírka – 1725 mm
  • Výška – 1450 mm
  • Rázvor – 2580 mm
  • Rozchod vpredu – 1518 mm
  • Rozchod vzadu – 1524 mm
  • Svetlá výška – 140 mm
  • Batožinový priestor min. – 300 l
  • Batožinový priestor max. – 1078 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1200 kg
  • Celková hmotnosť – 1650 kg

Plusy

  • praktický batožinový priestor
  • dostatok priestoru na zadných sedadlách
  • skvelý infotainment
  • veľmi dobre naladený podvozok
  • super zladenie motora a prevodovky
  • príjemný dynamický prejav motora
  • dobrá spotreba

Mínusy

  • tvrdá lakťová opierka v predných a zadných dverách
  • neprakticky umiestnené madlo na zatváranie zadných dverí

Ceny

  • Základ – 10 690 € (akciová cena)
  • Základ výbava Extra – 11 690 € (akciová cena)
  • Testovaný kus – 15 530 € (akciová cena)

Záver

Kia Rio prešla prednedávnom faceliftom, ten však v exteriéri zmenil len drobnosti. Dizajnom tak stále neohúri, no ani nesklame. Osobne sa mi veľmi páči v modrej metalíze a s 15-palcovými zliatinovými diskami kolies. Vo výbave Extra by ste vpredu LED svetlá hľadali márne, všetky sú halogénové, vrátane žiaroviek denného svietenia. Na túto triedu auta však ich svietivosť úplne postačuje. Čím vás Rio poteší, to je kufor. Ten je vzhľadom na triedu auta dostatočne veľký a praktický. Príjemne ma prekvapil aj priestor na zadných sedadlách, aj s mojou výškou 186 cm som sa usadil celkom komfortne. Zadné sedadlá sú príjemné a ukotvené v optimálnej výške. Starší alebo menej ohybní ľudia však nebudú nadšení z umiestnenia madla na zatváranie zadných dverí – to je podľa mňa príliš vzadu, čo nie je úplne praktické. Pri dlhších trasách vás nepoteší ani lakťová opierka vo dverách, ktorá je tvrdá, plastová. V tejto triede áut sa to však dá akceptovať.

Vpredu by ste mäkčené plasty hľadali márne, no to vôbec neprekáža, pretože tie tvrdé pôsobia solídnym a kvalitne spracovaným dojmom. Predné sedadlá sú príjemne komfortné, vodičovo sa dá nastavovať aj výškovo a v najnižšej polohe sedíte pekne nízko. Potešil na infotainment, ktorý má veľmi peknú grafiku, rýchlo reaguje na dotyky a ponúka široké možnosti konfigurácie. Malý displej palubného počítača má tiež peknú grafiku a umožňuje nastavovať si rôzne aspekty auta. Dokonca, k dispozícii sú 3 režimy zobrazenia, v rámci ktorých sa jemne zmení farebné zladenie a font písma. Odkladacie priestory sú dostatočne veľké a dobre využiteľné.

Motor 1.0 T-GDi má tradičný trojvalcový charakter, teda na voľnobehu pomerne dosť vibruje. Musím však uznať, že je celkom dobre odhlučnený a za jazdy vás svojím prejavom nebude vôbec otravovať. Po stránke dynamiky predčil moje očakávania. Hoci jeho papierové parametre nie sú svetoborné, v realite sa prejavuje oveľa dynamickejšie, ako by ste čakali. Rio je s ním takým malým mestským žihadlom. 7-stupňová DCT prevodovka zabezpečuje veľmi plynulé rozjazdy, radí hladko a rozumne. Akurát, aj v normálnom režime má stále trochu tendenciu podtáčať motor, no nie je to nič hrozné. Významnejšie podtáčanie sa deje až v režime Eco, ktorý sa aktivuje vždy po naštartovaní auta. Dostupný je aj režim Sport, kedy prevodovka drží motor vo vyšší otáčkach a priostrí sa aj reakcia na plyn. Riadenie je pomerne preposilované, ako to pri mestských autách býva zvykom, no so zvyšujúcou sa rýchlosťou príjemne stuhne. Je pomerne rýchle a presné, čo oceňujem. Veľký plusový bodík si Kia Rio zaslúži za nastavenie podvozka. Ten je komfortný aj na väčších nerovnostiach, no zároveň bohovsky funguje pri rýchlom rezaní zákrut. Až sa mi nechcelo veriť, že jeho limit je tak ďaleko. Príjemne ma prekvapila spotreba, ktorá sa dokonca aj pri diaľničných 130 km/h držala pod 6 litrov na 100 km! Jediná vec, ktorá mi pri jazde na diaľnici chýbala, bol tempomat. Ten, bohužiaľ, nie je súčasťou výbavy Extra.

Hoci Kia Rio je stále pomerne jednoduchým mestským autom, moderné technológie spojené s komfortnou výbavou z nej robia skutočne príjemného spoločníka na každý deň. Rozhodne sa nestratí ani na okresných cestách a diaľnici. No čo je hlavné, napriek pokrokovej technike si stále zachováva svoju dostupnú cenu. Ako celok tak odo mňa Kia Rio 1.0 T-GDi 7 DCT dostáva pekných 7,5 – 10 bodov.

2021 Kia Rio 1.0 T-GDi Extra 7 DCT test recenzia skúsenosti
2021 Kia Rio 1.0 T-GDi Extra 7 DCT test recenzia skúsenosti
2021 Kia Rio 1.0 T-GDi Extra 7 DCT test recenzia skúsenosti
2021 Kia Rio 1.0 T-GDi Extra 7 DCT test recenzia skúsenosti
2021 Kia Rio 1.0 T-GDi Extra 7 DCT test recenzia skúsenosti
2021 Kia Rio 1.0 T-GDi Extra 7 DCT test recenzia skúsenosti interiér
2021 Kia Rio 1.0 T-GDi Extra 7 DCT test recenzia skúsenosti interiér
2021 Kia Rio 1.0 T-GDi Extra 7 DCT test recenzia skúsenosti kufor
2021 Kia Rio 1.0 T-GDi Extra 7 DCT test recenzia skúsenosti interiér