MG5 Electric je vôbec prvým elektrickým kombíkom na svete. Má však spojenie elektro-pohonu a karosérie kombi zmysel? Aké výhody a obmedzenia prináša? To som zisťoval v podrobnom videoteste, v ktorom som prišiel na viacero zaujímavých zistení!
MG5 Electric Excite
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 5 300
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – /
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 115 kW
- Maximálny krútiaci moment – 280 Nm
- Maximálna rýchlosť – 185 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,3 s
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 70 dB
Spotreba a dojazd
- Hrubá kapacita akumulátora – 61,1 kWh
- Nameraná spotreba mesto – 15 kWh/100 km (dojazd 400 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 17 kWh/100 km (dojazd 350 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 21 kWh/100 km (dojazd 290 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 25 kWh/100 km (dojazd 240 km)
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Nabíjanie
- Maximálny nabíjací výkon DC – 87 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 11 kW
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 10 na 80 % – 35 minút
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4600 mm
- Šírka – 1818 mm
- Výška – 1543 mm
- Rázvor – 2659 mm
- Rozchod vpredu – 1558 mm
- Rozchod vzadu – 1553 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 479 l
- Batožinový priestor max. – 1367 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1624 kg
- Celková hmotnosť – 2028 kg
Plusy
- veľký praktický kufor
- veľmi komfortné sedadlá vpredu aj vzadu
- príjemná spotreba
- prekvapivo nízka hmotnosť auta
- dobré naladenie elektrického pohonu
Mínusy
- vyššia hlučnosť v interiéri
- nastavovanie teploty bez informácie o stupňoch Celzia
- lakťová opierka medzi sedadlami vpredu by mohla byť mäkkšia
Ceny
- Základ – 34 300 € (akciová cena)
- Verzia Excite – 38 100 € (akciová cena)