Nový Mercedes E 300 de 4MATIC je auto, ktoré v sebe ukrýva doslova poklady. Má najdokonalejší podvozok, aký som zažil v roku 2024, a to som vyskúšal naozaj veľa komfortných áut. Z môjho pohľadu má najlepší plug-in hybrid na trhu a okrem toho na jeho palube nájdete naozaj pozoruhodné riešenia. Napríklad, program na zmiernenie kinetózy. Toto auto fakt stojí za pozornosť a v mojom podrobnom videoteste vám poviem to najdôležitejšie, čo by ste o ňom mali vedieť!
Mercedes E 300 de 4MATIC
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – W214
- Najazdené kilometre – 14 000
- Zdvihový objem motora – 1993 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 9 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 230 kW (systémový výkon)
- Maximálny krútiaci moment – 700 Nm (pri systémovom výkone)
- Maximálna rýchlosť – 233 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,6 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 1600 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 64,5 dB
Spotreba
V prehľade sú uvedené najhoršie možné spotreby, ktoré sa dajú dosiahnuť v jednotlivých prevádzkových režimoch. Spotreby boli merané v režime, kedy sa auto snaží zachovať aktuálne nabitie akumulátora, t.j. ekvivalent jazdenia s úplne vybitou batériou.
- Nameraná spotreba mesto – 4,5 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 4,6 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 6 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 4,9 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,2 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 50 l
- Emisie CO2 – 13 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4949 mm
- Šírka – 1880 mm
- Výška – 1480 mm
- Rázvor – 2961 mm
- Rozchod vpredu – 1620 mm
- Rozchod vzadu – 1603 mm
- Svetlá výška – 121 mm
- Batožinový priestor min. – 370 l
- Batožinový priestor max. – N.Ú. l
- Pohotovostná hmotnosť – 2400 kg
- Celková hmotnosť – 2860 kg
Plusy
- špičkové LED svetlomety
- výborný posed na zadných aj predných sedačkách
- široké možnosti nastavenia predných sedadiel
- vynikajúci infotainment (grafika, rozloženie, rýchlosť reakcií)
- kvalitné materiály v interiéri
- fantastický podvozok
- príjemné naladenie hybridného systému
- nízka spotreba aj v najhorších možných podmienkach
- výborne fungujúce asistenčné systémy
Mínusy
- kvôli batérii menší batožinový priestor
Ceny
- Základ – 61 956 €
- Testovaný kus – 106 728 €