MX je skratka anglických slov Mazda Experimental, pričom v prípade modelu MX-30 dáva skutočne veľký zmysel. Jedná sa totižto o vôbec prvý experiment Mazdy s čisto elektrickým pohonom. Ten už na prvý pohľad prináša množstvo unikátnych riešení, otázka však znie – dokáže naplniť vysoké nároky moderných používateľov? Ako obstojí v porovnaní so silnou konkurenciou? Na tieto otázky som hľadal odpovede v podrobnom videoteste, počas ktorého som Mazdu MX-30 detailne preveril po všetkých stránkach!
Technické parametre
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 3500
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – jednostupňová
- Otáčky motora pri 130 km/h – N.Ú.
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 107 kW
- Maximálny krútiaci moment – 264 Nm
- Maximálna rýchlosť – 140 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,7 s
Spotreba a dojazd
- Hrubá kapacita akumulátora – 35,5 kWh
- Nameraná spotreba mesto – 12 kWh/100 km (dojazd 250 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 16 kWh/100 km (dojazd 180 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 110 km/h – 18 kWh/100 km (dojazd 160 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 26 kWh/100 km (dojazd 115 km)
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Nabíjanie
- Maximálny nabíjací výkon DC – 40 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 6,6 kW
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 33 na 80 % – 35 minút
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 33 na 100 % – 1 hod. 10 min.
- Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 35 na 100 % – 8 hod. 30 min.
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4395 mm
- Šírka – 1848 mm
- Výška – 1555 mm
- Rázvor – 2655 mm
- Rozchod vpredu – 1565 mm
- Rozchod vzadu – 1565 mm
- Svetlá výška – 130 mm
- Batožinový priestor min. – 341 l
- Batožinový priestor max. – 1171 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1720 kg
- Celková hmotnosť – 2119 kg
Plusy
- štýlový dizajn
- unikátne riešenie zadných dverí
- perfektné predné LED svetlomety
- fantastické dizajnové a materiálové vypracovanie interiéru
- skvelý infotainment
- veľmi dobrý head-up displej
- príjemné predné sedadlá
- vyvážené jazdné vlastnosti
- ovládanie rekuperácie a jej účinnosť
- vynikajúco nastavený podvozok
Mínusy
- menej miesta na zadných sedadlách a nepraktické nastupovanie
- absencia tepelného čerpadla
Ceny
- Základ – 33 990 €
- Základ výbava GT Plus Luxury Vintage Premium – 37 390 €
- Testovaný kus – 40 200 €