Na prvý pohľad celkom obyčajná Kia EV6 s pár športovými detailmi. No keď sa jej trochu pozriete na zúbok, zistíte, že pod povrchom ukrýva techniku, ktorá z nej robí skutočný elektrický superšport. Kia EV6 GT sa svojimi dynamickými parametrami môže úplne hravo porovnávať s regulérnymi super-športovými autami za stovky tisíc eur. No nielen to. Ak chcete, dokáže byť aj veľmi úsporná a príjemná pri každodennom používaní. Toto auto je jednoducho plné prekvapení! V podrobom videoteste vám poviem, ako sa s EV6-kou GT žije a prečo je podľa mňa tak geniálna.
KIA EV6 GT
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 21 000
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – /
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 430 kW
- Maximálny krútiaci moment – 740 Nm
- Maximálna rýchlosť – 260 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 3,5 s
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 67 dB
Spotreba a dojazd
- Hrubá kapacita akumulátora – 77,4 kWh
- Nameraná spotreba mesto – 12 kWh/100 km (dojazd 625 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 16 kWh/100 km (dojazd 460 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 22,5 kWh/100 km (dojazd 330 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 26 kWh/100 km (dojazd 280 km)
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Nabíjanie
- Maximálny nabíjací výkon DC – 240 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 11 kW
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 10 na 80 % – 18 minút
- Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 0 na 100 % – cca 36 hodín
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4695 mm
- Šírka – 1890 mm
- Výška – 1545 mm
- Rázvor – 2900 mm
- Rozchod vpredu – N.Ú. mm
- Rozchod vzadu – N.Ú. mm
- Svetlá výška – 155 mm
- Batožinový priestor min. – 480 l
- Batožinový priestor max. – 1260 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2200 kg
- Celková hmotnosť – 2610 kg
Plusy
- malý batožinový priestor aj pod prednou kapotou
- dobre fungujúce Matrix LED svetlá
- nastaviteľný sklon opierok na zadných sedadlách
- veľa priestoru na zadných sedadlách
- výborné predné sedačky
- množstvo úložných priestorov v interiéri
- výborná ergonómia ovládania
- vzhľadom na veľkosť auta nízka spotreba elektriny
- super jazdné vlastnosti
- perfektný prejav elektrického pohonu
- výborná rekuperácia
- extrémne zrýchlenie
- vynikajúci e-LSD diferenciál
Mínusy
- Apple CarPlay funguje len cez kábel
Ceny
- Testovaná verzia – 75 590 €