Musím sa priznať, že počas viac ako 6 rokov, čo testujem autá, som nemal možnosť natočiť žiadne Volvo. A tak som veľmi rád, že som sa konečne dostal ku kúsku tejto slávnej švédskej značky. A nielen takému hocijakému. Vyskúšať som si mohol Volvo XC90 D5 s viac ako 240 000 najazdenými kilometrami. Hodí sa mu štvorvalcový diesel? Ako funguje po takejto porcii kilometrov? To vám prezradím v podrobnom teste!
Volvo XC90 D5
- Rok výroby – 2018
- Generácia vozidla – 2.
- Najazdené kilometre – 242 000
- Zdvihový objem motora – 1969 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 173 kW pri 4000 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 480 Nm pri 1740 – 2220 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 220 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,8 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 8,5 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 6,8 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 7,7 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 71 l
- Emisie CO2 – 158 – 162 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4950 mm
- Šírka – 1923 mm
- Výška – 1776 mm
- Rázvor – 2984 mm
- Rozchod vpredu – 1673 mm
- Rozchod vzadu – 1675 mm
- Svetlá výška – 238 mm
- Batožinový priemer min – 651 l
- Batožinový priestor max – 1886 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2205 kg
- Celková hmotnosť – 2750 kg
Plusy
- veľmi dobré LED svetlomety
- obrovský kufor s množstvom praktických riešení
- príjemný posed na zadných sedadlách aj pre 3 osoby
- komfortné predné sedadlá so širokými možnosťami nastavenia
- veľmi dobrá ergonómia ovládania
- príjemný prejav motora a prevodovky
- skvelý vzduchový podvozok
- výborný kamerový systém
- dobré odhlučnenie
Mínusy
- niektoré namáhané kožené časti interiéru majú tendenciu strácať farbu