Keď sa povie Volkswagen Passat, drvivá väčšina ľudí si automaticky predstaví motor 2.0 TDI. Vedeli ste však, že kúpiť si ho viete aj s plug-in hybridným pohonom? Práve ten som si vyskúšal v najnovšom teste. Dáva v Passate zmysel a treba sa ho obávať pri kúpe jazdenky?
Volkswagen Passat GTE 1.4 TSI
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – B8
- Najazdené kilometre – 31 000
- Zdvihový objem motora – 1395 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická DSG, 6 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny kombinovaný výkon – 160 kW
- Maximálny kombinovaný krútiaci moment – 400 Nm
- Maximálna rýchlosť – 222 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,6 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 3 l/100 km (nabitá batéria)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 4,8 l/100 km (hybridný režim)
- Nameraná kombinovaná spotreba – 3,5 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 50 l
- Emisie CO2 – 30 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Plug-in hybridný systém
- Kapacita akumulátora – 13 kWh
- Maximálny nabíjací výkon AC – 3,7 kW
- Dojazd v elektrickom režime – 60 km
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4773 mm
- Šírka – 1832 mm
- Výška – 1516 mm
- Rázvor – 2786 mm
- Rozchod vpredu – 1586 mm
- Rozchod vzadu – 1572 mm
- Svetlá výška – 145 mm
- Batožinový priestor min. – 483 l
- Batožinový priestor max. – 1613 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1808 kg
- Celková hmotnosť – 2260 kg
Plusy
- štýlový dizajn
- praktický kufor
- veľa priestoru na zadných sedadlách
- odolnosť interiéru voči opotrebeniu
- ergonómia usporiadania ovládačov
- veľmi príjemné sedadlá ErgoComfort
- výborné LED svetlomety
- intuitívny a plynulo fungujúci infotainment
- skvelá dynamika
- výborné naladenie pohonu
- komfortný no zároveň stabilný podvozok
- široké možnosti plánovania nabíjania
Mínusy
- nižší maximálny nabíjací výkon a nemožnosť DC nabíjania