TEST Jazdenky Toyota Auris 1.4 D-4D 2. gen.

TEST Jazdenky Toyota Auris 1.4 D-4D 2. gen.

Keď sa povie Toyota, väčšina motoristov si predstaví spoľahlivé atmosférické benzínové motory. Auris s motorom 1.4 D-4D mi však ukázal, že ani naftový motor nemusí byť zlým riešením. To, aké pozitívne i negatívne prekvapenia si pre mňa jazdený Auris 2. generácie nachystal, sa dozviete v podrobnom videoteste.

Technické parametre

  • Rok výroby – 2016
  • Generácia vozidla –  2. (verzia po facelifte)
  • Najazdené kilometre – 143 000
  • Zdvihový objem motora – 1364 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/2 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 66 kW pri 3800 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 205 Nm pri 1400 – 2800 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 180 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 12,5 s
  • Nameraná spotreba mesto – 5,7 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 3,9 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,4 l/100 km
  • Emisie CO2 – 105 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4330 mm
  • Šírka – 1760 mm
  • Výška – 1475 mm
  • Rázvor – 2600 mm
  • Rozchod vpredu – 1525 mm
  • Rozchod vzadu – 1525 mm
  • Svetlá výška – 140 mm
  • Batožinový priestor min. – 360 l
  • Batožinový priestor max. – 1199 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1314 kg
  • Celková hmotnosť – 1815 kg

Plusy

  • výborný posed na predných sedadlách
  • dostatok miesta vzadu, chýba stredový tunel
  • komfortný podvozok
  • skvelá spotreba
  • príjemný prejav motora
  • perfektný chod radiacej páky
  • praktické riešenia v interiéri

Mínusy

  • hlučnejší podvozok
  • miestami trochu zastaralé riešenia, najmä v interiéri

Spoľahlivosť

Toyota je známa vysokou spoľahlivosťou svojich áut a Auris 2. generácie nie je žiadnou výnimkou. Auto je ako celok mimoriadne spoľahlivé, čomu zodpovedal aj testovaný kus, ktorý fungoval a vyzeral ako nový. Motor 1.4 D-4D je konštrukčne veľmi jednoduchý a spoľahlivý. V niektorých prípadoch sa vyskytol problém s tesnením pod hlavou valcov, prípadne so vstrekovačmi, avšak tieto poruchy nie sú veľmi časté. Za spoľahlivosť dávam Toyote Auris 1.4 D-4D 8/10 bodov.

Záver

Základné zistenie z testu znie – naftový motor v Aurise rozhodne nie je zlou voľbou. Áno, svojou kultivovanosťou a lahodnosťou prejavu sa nevyrovná atmosférickému benzínu, no v skutočnosti funguje veľmi dobre. Na voľnobehu príliš nevibruje a ani za jazdy vás nebude nijako vyrušovať. Ak patríte medzi pokojnejších vodičov, po dynamickej stránke vám bude úplne postačovať. Jeho hlavnou doménou je spotreba, ktorá dokáže pri jazdení po okresných cestách mimo mesta hravo podliezť 4-litrovú hranicu. Pri jazde ma tešil príjemne nastavený podvozok a doslova som si zamiloval radiacu páku s dokonalým chodom a úžasnou kruhovou hlavicou.

V interiéri ma tešili pohodlné predné sedadlá, ak si vodičovo sedadlo nastavíte do najnižšej polohy, v Aurise sa dokonca sedí aj pomerne športovo. Vzadu zas oceňujem skutočnosť, že strednému pasažierovi nebude zavadzať stredový tunel. Pochvaľujem aj mnohé praktické riešenia. Síce niektoré prvky v interiéri vyzerajú dosť zastaralo, všetko plní svoj účel a funguje bez jedinej chybičky. Vlastne, ako tak rozmýšľam, na Aurise som našiel len minimum negatív, azda jediným citeľným mínusom je hlučnejší podvozok. Môj verdikt je teda jasný – ak hľadáte praktický, spoľahlivý a ekonomický hatchback, Toyotu Auris 1.4 D-4D rozhodne zaraďte do svojho hľadáčika. Mňa veľmi potešila a dávam jej celkové hodnotenie 8/10 bodov.

Toyota Auris 1.4 d-4d recenzia skúsenosti test
Toyota Auris 1.4 d-4d recenzia skúsenosti test
Toyota Auris 1.4 d-4d recenzia skúsenosti test
Toyota Auris 1.4 d-4d recenzia skúsenosti test
Toyota Auris 1.4 d-4d recenzia skúsenosti test

Toyotu Auris 1.4 D-4D do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.

Zdieľať na Facebooku