Je Tesla Model S 85D po 330 000 najazdených kilometroch ešte dobrou kúpou, alebo by ste sa jej mali oblúkom vyhýbať? To som zisťoval v podrobnom teste, v ktorom som sa zameral hlavne na kvalitu spracovania a celkové fungovanie auta. Na aké prekvapivé zistenia som prišiel?
Tesla Model S 85D
- Rok výroby – 2015
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 330 000
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – /
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 315 kW
- Maximálny krútiaci moment – 660 Nm
- Maximálna rýchlosť – 250 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 4,4 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 19 kWh/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 18 kWh/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 19 kWh/100 km
- Emisie CO2 – /
- Emisná norma – /
Batéria a nabíjanie
- Hrubá kapacita batérie – 85 kWh
- Maximálny nabíjací výkon DC – 120 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 11 kW
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4970 mm
- Šírka – 1964 mm
- Výška – 1445 mm
- Rázvor – 2960 mm
- Rozchod vpredu – 1662 mm
- Rozchod vzadu – 1700 mm
- Svetlá výška – 119 – 163 mm
- Batožinový priestor min. – 745 l
- Batožinový priestor max. – 1645 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2199 kg
- Celková hmotnosť – 2640 kg
Plusy
- atraktívny dizajn
- veľký kufor
- komfortné sedenie pre 3 pasažierov vzadu
- skvelá ergonómia ovládania
- komfortné predné sedadlá
- infotainment s množstvom zábavných funkcií a aplikácií
- super virtuálny prístrojový štít
- skvele fungujúce asistenčné systémy a autopilot
- príjemne naladený podvozok
- vzhľadom na veľkosť auta nízka spotreba energie
- doživotné bezplatné nabíjanie po celom svete
- výborná dynamika
Mínusy
- niektoré plasty v interiéri majú tendenciu vŕzgať
- málo odkladacích priestorov v interiéri, najmä v oblasti zadných sedadiel