fbpx
2017 Subaru Forester 2.0d CVT 4. gen. test recenzia skúsenosti

Keď sa povie robustné SUV s výborným pohonom všetkých 4 kolies, mnohým napadne práve Subaru Forester. Toto legendárne auto toho dokáže naozaj veľa. Je však dobrou voľbou ako jazdenka, naviac s naftovým motorom 2.0D a CVT prevodovkou Lineartronic? To som zisťoval v podrobnom teste!

Subaru Forester 2.0D-S CVT

  • Rok výroby – 2017
  • Generácia vozidla –  4.
  • Najazdené kilometre – 125 000
  • Zdvihový objem motora – 1998 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (boxer, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická, CVT Lineartronic
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
  • Maximálny výkon – 108 kW pri 3600 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 350 Nm pri 1600 – 2800 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 188 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,9 s

Spotreba

  • Nameraná spotreba mesto – 7,5 l/100 km
  • Nameraná spotreba okresné cesty – 5,9 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,6 l/100 km
  • Emisie CO2 – 158 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4610 mm
  • Šírka – 1795 mm
  • Výška – 1735 mm
  • Rázvor – 2640 mm
  • Rozchod vpredu – 1545 mm
  • Rozchod vzadu – 1555 mm
  • Svetlá výška – 220 mm
  • Batožinový priestor min. – 505 l
  • Batožinový priestor max. – 1557 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1670 kg
  • Celková hmotnosť – 2080 kg

Plusy

  • robustné spracovanie technických súčastí
  • veľký a praktický kufor
  • veľa priestoru na zadných sedadlách
  • vzdušný pocit v interiéri
  • vynikajúci prejav motora
  • skvelé jazdné vlastnosti
  • výborné naladenie pohonu všetkých 4 kolies

Mínusy

  • veľmi pomalé elektronické otváranie veka batožinového priestoru
  • mierne vŕzgajúci interiér na niektorých miestach

Spoľahlivosť

Subaru Forester 4. generácie je skutočne robustne poskladaným autom, čo sa odráža aj na jeho spoľahlivosti. Testovaný exemplár nejavil žiadne známky únavy či viditeľného opotrebenia, teda dokázal mi, že Subaru vie skladať veľmi odolné autá. Pochvalu si zaslúži aj motor boxer diesel. Kým v minulých generáciách nebol práve spoľahlivou voľbou, od roku 2011 je už na trhu vylepšená verzia, ktorej sa po stránke spoľahlivosti netreba obávať. Ešte lepšou voľbou sú tieto motory po roku 2015, kedy bol upravený systém DPF a niektoré ďalšie drobnosti. Pokiaľ agregát dostával pravidelný servis, rozhodne sa niet čoho obávať a po stránke spoľahlivosti sa vyrovnáva klasickým radovým motorom. Výbornou odolnosťou a spoľahlivosťou poteší aj CVT prevodovka Lineartronic a systém pohonu všetkých 4 kolies.

Fotogaléria Subaru Forester 2.0D-S 4. gen.

2017 Subaru Forester 2.0d CVT 4. gen. test recenzia skúsenosti
2017 Subaru Forester 2.0d CVT 4. gen. test recenzia skúsenosti
2017 Subaru Forester 2.0d CVT 4. gen. test recenzia skúsenosti
2017 Subaru Forester 2.0d CVT 4. gen. test recenzia skúsenosti
2017 Subaru Forester 2.0d CVT 4. gen. test recenzia skúsenosti
2017 Subaru Forester 2.0d CVT 4. gen. test recenzia skúsenosti interiér
2017 Subaru Forester 2.0d CVT 4. gen. test recenzia skúsenosti interiér
2017 Subaru Forester 2.0d CVT 4. gen. test recenzia skúsenosti kufor
2017 Subaru Forester 2.0d CVT 4. gen. test recenzia skúsenosti interiér