fbpx
2005 Smart Fortwo 0,8 CDI 1. gen. test recenzia skúsenosti

Smart Fortwo na našom trhu nepatrí medzi najobľúbenejšie autá, avšak ja ho už odjakživa považujem za mimoriadne pozoruhodný kúsok. Dokáže byť praktickejší, ako by ste možno čakali a prináša viacero jedinečných riešení! V podrobnom teste som sa pozrel na to, čím dokáže zaujať po viac ako 170 000 najazdených kilometroch.

Smart Fortwo 0,8 CDI

  • Rok výroby – 2005
  • Generácia vozidla –  1. 
  • Najazdené kilometre – 170 000
  • Zdvihový objem motora – 799 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 3/2 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – robotizovaná manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – pohon predných kolies
  • Maximálny výkon – 30 kW pri 4200 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 100 Nm pri 1800 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 135 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 19,8 s

Spotreba

  • Nameraná spotreba mesto – 4,1 l/100 km
  • Nameraná spotreba okresné cesty – 3,7 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 3,9 l/100 km
  • Emisie CO2 – 88 g/km
  • Emisná norma – EURO 4

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 2500 mm
  • Šírka – 1515 mm
  • Výška – 1549 mm
  • Rázvor – 1812 mm
  • Rozchod vpredu – 1283 mm
  • Rozchod vzadu – 1385 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 143 l
  • Batožinový priestor max. – 143 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 750 kg
  • Celková hmotnosť – 990 kg

Plusy

  • nízka náchylnosť na hrdzavenie vďaka plastovým dielom karosérie
  • prekvapivo vzdušný interiér
  • množstvo praktických riešení v interiéri
  • nízka spotreba paliva

Mínusy

  • pomalá robotizovaná manuálna prevodovka
  • tvrdý podvozok
  • slabšie svetlomety

Spoľahlivosť

Testovaný Smart Fortwo 1. generácie mal najazdených vyše 170 000 km a napriek tomu som z neho nemal pocit, že by sa šiel každú chvíľu rozpadnúť. To dokazuje, že ide o skutočne robustne postavené auto, ktoré toho zvládne naozaj veľa. Mechanické súčasti vrátane prevodovky sa vyznačujú veľmi dobrou životnosťou a spoľahlivosťou. Čo sa týka motorov, v prípade 1. generácie Smartu Fortwo sa radšej vyhýbajte jednotke s objemom 0,6 litra, ktorá trpela na množstvo vážnych problémov. Po stránke spoľahlivosti je oveľa lepšou voľbou motor 0,7. Diesel s objemom 0,8 litra nie je nespoľahlivý, občas sa však vyskytli problémy s turbodúchadlom či únikmi oleja. Pripraviť sa treba na nákladnejší servis, keďže pri mnohých úkonoch je potrebné demontovať motor z auta.

Fotogaléria Smart Fortwo 0,8 CDI

2005 Smart Fortwo 0,8 CDI 1. gen. test recenzia skúsenosti
2005 Smart Fortwo 0,8 CDI 1. gen. test recenzia skúsenosti
2005 Smart Fortwo 0,8 CDI 1. gen. test recenzia skúsenosti
2005 Smart Fortwo 0,8 CDI 1. gen. test recenzia skúsenosti
2005 Smart Fortwo 0,8 CDI 1. gen. test recenzia skúsenosti
2005 Smart Fortwo 0,8 CDI 1. gen. test recenzia skúsenosti interiér
2005 Smart Fortwo 0,8 CDI 1. gen. test recenzia skúsenosti interiér