fbpx
2015 Renault Captur 0,9 TCe test recenzia skúsenosti

Renault Captur prvej generácie je koncepčne skutočne zaujímavým autom. Je tak trochu kompaktným mestským vozidlom, no zároveň crossoverom so solídnou prejazdnosťou a po určitých stránkach aj malým MPV. Ako však takéto balenie dokáže fungovať v realite? A čo je hlavné, oplatí sa s motorom 0,9 TCe kúpiť ako jazdenka?

Renault Captur 0,9 TCe

  • Rok výroby – 2015
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 88 888
  • Zdvihový objem motora – 898 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 5-stupňová
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 66 kW pri 5250 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 135 Nm pri 2500 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 171 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 12,9 s

Spotreba

  • Nameraná spotreba mesto – 6,5 l/100 km
  • Nameraná spotreba okresné cesty – 5,1 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,8 l/100 km
  • Emisie CO2 – 114 g/km
  • Emisná norma – EURO 5

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4122 mm
  • Šírka – 1778 mm
  • Výška – 1566 mm
  • Rázvor – 2606 mm
  • Rozchod vpredu – 1531 mm
  • Rozchod vzadu – 1516 mm
  • Svetlá výška – 200 mm
  • Batožinový priestor min. – 377 l
  • Batožinový priestor max. – 1235 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1200 kg
  • Celková hmotnosť – 1663 kg

Plusy

  • dostatok miesta na zadných sedadlách
  • solídne veľký kufor
  • pohodlné predné sedačky
  • dobrá manévrovateľnosť v meste
  • vzdušný pocit v interiéri

Mínusy

  • nelogické usporiadanie niektorých ovládačov

Spoľahlivosť

Renault Captur je pomerne spoľahlivým vozidlom. Motor 0,9 TCe sa vyznačuje solídnou spoľahlivosťou. Hoci by ste mohli predpokladať, že takýto malý motorček toho veľa nevydrží, opak je pravdou. Disponuje nepriamym vstrekovaním paliva, takže nie je náchylný na karbónovanie. Vysokej spoľahlivosti napomáha aj robustná konštrukcia s reťazovým rozvodom. Dobrou odolnosťou sa môže pochváliť taktiež turbodúchadlo. Nájdu sa aj motory, ktoré odjazdili vyše 200 000 kilometrov a okrem pravidelnej bežnej údržby na nich nič nebolo menené. V niektorých Capturoch sa objavujú problémy s elektronikou, tie sú ale obvykle ľahko a lacno riešiteľné. Pri kúpe sa vyhnite motoru 1,2 TCe, ktorý trpel mnohými problémami. Dokonca, v niektorých prípadoch boli celé motory v rámci záruky menené za nové v dôsledku fatálneho zlyhania.

Fotogaléria Renault Captur 0,9 TCe

2015 Renault Captur 0,9 TCe test recenzia skúsenosti
2015 Renault Captur 0,9 TCe test recenzia skúsenosti
2015 Renault Captur 0,9 TCe test recenzia skúsenosti
2015 Renault Captur 0,9 TCe test recenzia skúsenosti
2015 Renault Captur 0,9 TCe test recenzia skúsenosti
2015 Renault Captur 0,9 TCe test recenzia skúsenosti interiér
2015 Renault Captur 0,9 TCe test recenzia skúsenosti interiér
2015 Renault Captur 0,9 TCe test recenzia skúsenosti kufor
2015 Renault Captur 0,9 TCe test recenzia skúsenosti interiér