Oplatí sa kúpiť jazdený Range Rover Sport? Ako je na tom so spoľahlivosťou a opotrebením po vyše 120 000 najazdených kilometroch? V mojom podrobnom videoteste som sa pozrel na veľmi pekný kúsok z roku 2018, ktorý mi naplno ukázal, prečo sú tieto autá tak zaujímavé. A utvrdil som sa v tom, že Range Rover Sport bude jedného dňa parkovať v mojej garáži!
Range Rover Sport 3.0 TDV6
- Rok výroby – 2018
- Generácia vozidla – 2. facelift
- Najazdené kilometre – 124 000
- Zdvihový objem motora – 2993 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 6/4 (vidlicový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 190 kW
- Maximálny krútiaci moment – 600 Nm
- Maximálna rýchlosť – 209 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,9 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 8,5 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 7,9 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 8,4 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 86 l
- Emisie CO2 – 199 g/km
- Emisná norma – EURO 6b
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4879 mm
- Šírka – 2073 mm
- Výška – 1803 mm
- Rázvor – 2923 mm
- Rozchod vpredu – 1693 mm
- Rozchod vzadu – 1686 mm
- Svetlá výška – 278 mm
- Batožinový priemer min – 780 l
- Batožinový priestor max – N.Ú. l
- Pohotovostná hmotnosť – 2170 kg
- Celková hmotnosť – 2820 kg
Plusy
- veľký a praktický kufor
- pekné farebné zladenie a kvalitné materiály v interiéri
- výborne fungujúci vzduchový podvozok
- vzdušne pôsobiaci priestranný interiér
- výborné jazdné vlastnosti v teréne aj na ceste
- vzhľadom na výkon a veľkosť motora príjemná spotreba
- dobré odhlučnenie
- jedinečný charakter typický pre Range Rover
Mínusy
- infotainment pôsobí miestami trochu zastaralo