fbpx
2013 Audi Q7 3.0 TDI 1. gen. test recenzia skúsenosti

Audi Q7 1. generácie je po dizajnovej stránke veľmi podarené auto. Ide o skutočného mastodonta, ktorý si našiel množstvo priaznicvov po celom svete. Ako však dokáže fungovať po takmer 10 rokoch používania? To som zisťoval v podrobom videoteste!

Audi Q7 3.0 TDI 1. gen.

  • Rok výroby – 2013
  • Generácia vozidla –  1. (facelift)
  • Najazdené kilometre – 177 000
  • Zdvihový objem motora – 2967 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 6/4 (V, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická Tiptronic, 8 stupňov
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
  • Maximálny výkon – 180 kW pri 4000 – 4400 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 550 Nm pri 1750 – 2750 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 216 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 8 s

Spotreba

  • Nameraná spotreba mesto – 8,9 l/100 km
  • Nameraná spotreba okresné cesty – 6,8 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 7,2 l/100 km
  • Emisie CO2 – 195 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 5089 mm
  • Šírka – 1983 mm
  • Výška – 1737 mm
  • Rázvor – 3002 mm
  • Rozchod vpredu – 1651 mm
  • Rozchod vzadu – 1681 mm
  • Svetlá výška – 205 mm
  • Batožinový priestor min. – 775 l
  • Batožinový priestor max. – 2035 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 2345 kg
  • Celková hmotnosť – 3045 kg

Plusy

  • stále nádherný dizajn
  • obrovský kufor
  • priestranný interiér
  • ergonómia ovládania
  • nádherný prejav motora
  • skvelé fungovanie automatickej prevodovky
  • výborný pohon Quattro

Mínusy

  • niektoré interiérové plasty môžu mať tendenciu vŕzgať

Spoľahlivosť

Audi Q7 je poriadny mastodont, no pokiaľ si vyberiete dobrý kus, ani ako jazdenka nemusí zruinovať vašu peňaženku. Zaujímavou voľbou sú kusy s klasickým podvozkom s oceľovými pružinami, kde nehrozia až tak drahé problémy ako v prípade vzduchového podvozku. Motor 3.0 TDI sa vyznačuje vynikajúcou spoľahlivosťou, pri vyšších nájazdoch však môže hroziť drahá výmena reťazových rozvodov. Pri kúpe si preto všímajte, či po studenom štarte nechrastia. Samozrejme, vždy vás vedia zastihnúť typické naftové záležitosti – potreba vymeniť či vyčistiť EGR ventil alebo DPF filter. Tieto komponenty sa však v Audi Q7 vyznačujú solídnou odolnosťou. Spoľahlivá je aj 8-stupňová automatická prevodovka Tiptronic. Dajte si však pozor, či v nej bol menený olej. Audi Q7 1. generácie je tak ako celok skutočne spoľahlivé auto, ktoré vám vie vyčariť veľký úsmev na tvári aj ako jazdenka.

Fotogaléria Audi Q7 3.0 TDI

2013 Audi Q7 3.0 TDI 1. gen. test recenzia skúsenosti
2013 Audi Q7 3.0 TDI 1. gen. test recenzia skúsenosti
2013 Audi Q7 3.0 TDI 1. gen. test recenzia skúsenosti
2013 Audi Q7 3.0 TDI 1. gen. test recenzia skúsenosti
2013 Audi Q7 3.0 TDI 1. gen. test recenzia skúsenosti
2013 Audi Q7 3.0 TDI 1. gen. test recenzia skúsenosti interiér
2013 Audi Q7 3.0 TDI 1. gen. test recenzia skúsenosti interiér
2013 Audi Q7 3.0 TDI 1. gen. test recenzia skúsenosti kufor
2013 Audi Q7 3.0 TDI 1. gen. test recenzia skúsenosti interiér