TEST Jazdenky Audi Q3 1. gen. 2,0 TDI

TEST Jazdenky Audi Q3 1. gen. 2,0 TDI

Prémiové menšie SUV zažívajú v dnešnej dobe veľký rozmach. Audi Q3 je už dlhodobo jedným z lídrov svojej triedy, no dokáže si svoje meno obhájiť aj ako jazdenka s viac ako 100 000 najazdenými kilometrami? Stojí za tie nemalé peniaze? Na tieto, ale aj mnohé ďalšie otázky, som hľadal odpoveď v podrobnom videoteste.

Technické parametre

  • Rok výroby – 2016
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 118 000
  • Zdvihový objem motora – 1968 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 110 kW pri 3500 – 4000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 340 Nm pri 1750 – 3000 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 204 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,6 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,4 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5,4 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,6 l/100 km
  • Emisie CO2 – 119 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4388 mm
  • Šírka – 1831 mm
  • Výška – 1608 mm
  • Rázvor – 2603 mm
  • Rozchod vpredu – 1571 mm
  • Rozchod vzadu – 1575 mm
  • Svetlá výška – 170 mm
  • Batožinový priestor min. – 460 l
  • Batožinový priestor max. – 1365 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1485 kg
  • Celková hmotnosť – 2085 kg

Plusy

  • štýlový dizajn
  • vysoká kvalita spracovania exteriéru aj interiéru
  • dostatok miesta na zadných sedadlách
  • pohodlný posed vpredu
  • priame a rýchle riadenie
  • optimálne nastavený podvozok
  • dobré odhlučnenie od podvozka aj aerodynamiky
  • presná 6-stupňová manuálna prevodovka
  • nízka spotreba

Mínusy

  • vyššia nakladacia hrana a plytký batožinový priestor
  • zastaralý infotainment so slabou funkcionalitou
  • privítal by som viac odkladacích priestorov vpredu

Spoľahlivosť

Motory TFSI môžu trpieť na typické “TSI-čkové” poruchy, najmä tie zo začiatku výroby. Naftové motory sú spoľahlivé, pri vyšších nájazdoch kilometrov sa objavujú len klasické problémy s EGR ventilom, prípadne DPF filtrom. Vo všeobecnosti môžeme Audi Q3 1. generácie označiť za nadpriemerne spoľahlivé auto, za spoľahlivosť mu dávam 9/10 bodov.

Záver

Osobne nie som veľký priaznivec SUV, no Audi Q3 ma milo prekvapilo. Áno, nie je práve najlacnejšie, no za svoje peniaze dostávate kus štýlového, prémiového a skutočne kvalitne vypracovaného auta. Ani po 118 000 najazdených kilometroch nevykazoval exteriér ani interiér auta prakticky žiadne známky používania. Prekvapil ma priestor na zadných sedadlách, ktorý je väčší, ako som čakal. Kufor má tiež celkom slušnú veľkosť, akurát je celkom plytký a nakladacia hrana je dosť vysoko. Nuž, to je daň za karosériu SUV.

Motor 2,0 TDI je dobrou voľbou, autu poskytuje dostatok dynamiky a v spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dokáže bez problémov jazdiť za menej ako 6 litrov nafty na 100 kilometrov. Podvozok je nastavený optimálne, nie je ani príliš mäkký, ani tuhý. Autu, respektíve šoférovi, dodáva dostatok sebavedomia aj v zákrutách a pri vyšších rýchlostiach. Hluk od podvozka a aerodynamiky je len minimálny. Audi Q3 sa cíti dobre aj v mestskom prostredí, kde sa s ním celkom dobre manévruje. V konečnom dôsledku som sa pristihol pri tom, že jazdenie s ním si skutočne užívam. Ak vás kategória prémiových menších SUV láka, Audi Q3 môžem len odporučiť. Najmä v tej krásnej modrej metalíze. Ako celok dostáva odo mňa Audi Q3 2,0 TDI 8/10 bodov.

Audi Q3 2,0 TDI test recenzia
Audi Q3 2,0 TDI test recenzia
Audi Q3 2,0 TDI test recenzia
Audi Q3 2,0 TDI test recenzia

Audi Q3 1. generácie 2,0 TDI do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.