Po tom, ako som strávil týždeň s i20-tkou 1.0 T-GDi, môžem s čistým svedomím prehlásiť, že toto je aktuálne jedno z najlepších kompaktných áut na trhu. Hyundai i20 ma oslovil nielen svojím priestorom a praktickosťou, ale aj skvelými jazdnými vlastnosťami a až prekvapivo dobrým prejavom automatickej prevodovky. Sledujte podrobný videotest!
Hyundai i20 1.0 T-GDi
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 3.
- Najazdené kilometre – 6500 km
- Zdvihový objem motora – 998 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 7 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 73,5 kW pri 4500 – 6000 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 172 Nm pri 1500 – 4000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 185 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 11,4 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2800 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 70 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 6,2 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 4,8 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 6,4 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,2 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,4 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 40 l
- Emisie CO2 – 121 – 127 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4065 mm
- Šírka – 1775 mm
- Výška – 1450 mm
- Rázvor – 2580 mm
- Rozchod vpredu – 1531 mm
- Rozchod vzadu – 1536 mm
- Svetlá výška – 140 mm
- Batožinový priestor min. – 352 l
- Batožinový priestor max. – 1165 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1165 kg
- Celková hmotnosť – 1630 kg
Plusy
- praktický a vzhľadom na triedu auta veľký kufor
- príjemný posed na zadných sedadlách
- vyhrievané zadné sedačky
- super predné sedadlá
- výborná ergonómia ovládania v interiéri
- skvelý infotainment a virtuálny prístrojový štít
- stabilné a zábavné jazdné vlastnosti
- vynikajúco vyladené fungovanie 7-stupňovej automatickej prevodovky
- príjemný prejav motora
Mínusy
- chýba systém auto-hold
- tvrdá lakťová opierka vzadu
Ceny
- Základ – 14 840 €
- Testovaný kus – 20 930 €