Keď sa povie Cupra Formentor, väčšina ľudí si okamžite predstaví nádherný zvuk motora 2.0 TSI, prípadne 2.5 TSI, strieľanie do výfuku a silné emócie. Vedeli ste však, že toto nádherné auto môže byť vybavené aj starým známym motorom 2.0 TDI? V podrobnom videoteste som sa pozrel na to, či sa Formentoru hodí a ako funguje v praxi.
Cupra Formentor 2.0 TDI
- Rok výroby – 2023
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 13 700
- Zdvihový objem motora – 1968 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 110 kW
- Maximálny krútiaci moment – 340 Nm pri 1600 – 3000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 205 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,3 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 1980 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 69 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 6,5 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 3,8 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 5,5 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 4,0 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 4,9 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 50 l
- Emisie CO2 – 128 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4450 mm
- Šírka – 1839 mm
- Výška – 1528 mm
- Rázvor – 2679 mm
- Rozchod vpredu – 1585 mm
- Rozchod vzadu – 1559 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 450 l
- Batožinový priestor max. – N.Ú. l
- Pohotovostná hmotnosť – 1553 kg
- Celková hmotnosť – 2030 kg
Plusy
- neprehliadnuteľný štýlový dizajn
- praktické riešenia v kufri
- vzhľadom na veľkosť auta veľa priestoru na zadných sedadlách
- kvalitné spracovanie interiéru
- výborná ergonómia v interiéri
- skvelý infotainment
- prehľadný virtuálny prístrojový štít
- príjemný prejav motora
- výborné naladenie podvozka
- presné dráhy manuálnej prevodovky
- nízka spotreba paliva
Mínusy
- aj v športom režime pomerne ľahké riadenie
Ceny
- Základ – 30 410 €
- Testovaný kus – 36 598 €