Nové BMW X1 je väčšie a vybavenejšie ako kedykoľvek predtým. A čo je podstatné, dostupné je aj v čisto elektrickej verzii. Práve tej som sa pozrel na zúbok v tomto podrobnom videoteste, v ktorom som zistil, že dokáže prekvapiť a ohúriť nielen svojou praktickosťou, ale aj výkonom a spotrebou elektrickej energie. Pozrite sa, prečo stojí za pozornosť.
BMW iX1 xDrive30
- Rok výroby – 2023
- Generácia vozidla – 3.
- Najazdené kilometre – 14 000
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – /
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 230 kW
- Maximálny krútiaci moment – 494 Nm
- Maximálna rýchlosť – 180 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 5,6 s
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 66,5 dB
Spotreba a dojazd
- Hrubá kapacita akumulátora – 68 kWh
- Nameraná spotreba mesto – 12 kWh/100 km (dojazd 530 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 14 kWh/100 km (dojazd 460 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 15,8 kWh/100 km (dojazd 400 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 19 kWh/100 km (dojazd 340 km)
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Nabíjanie
- Maximálny nabíjací výkon DC – 130 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 11 kW
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 10 na 80 % – 29 minút
- Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 0 na 100 % – cca 30 hodín
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4500 mm
- Šírka – 1845 mm
- Výška – 1616 mm
- Rázvor – 2692 mm
- Rozchod vpredu – 1591 mm
- Rozchod vzadu – 1593 mm
- Svetlá výška – 170 mm
- Batožinový priestor min. – 490 l
- Batožinový priestor max. – 1495 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2085 kg
- Celková hmotnosť – 2580 kg
Plusy
- štýlový dizajn
- priestranný kufor
- vzdušne pôsobiaci interiér
- dobre vyladený infotainment
- výborný head-up displej
- dynamika a odozva pohonu
- príjemne naladený podvozok
- prekvapivo nízka spotreba aj na diaľnici
Mínusy
- madlo predných dverí má tendenciu trochu vŕzgať
Ceny
- Základ – 46 260 €
- Základ verzia xDrive30 – 53 860 €
- Testovaný kus – 62 637 €