Pod slovom hybrid si väčšina z nás predstaví Toyotu Prius. Na svete však existuje veľmi veľa hybridov, nielen motorických, ale aj karosárskych. Napríklad Volkswagen Caddy 1.6 TDI 3.gen vo výbave Kombi. Pozrel som sa na to, ako dokáže toto úžitkovo-rodinné auto reálne fungovať.
Technické parametre
- Rok výroby – 2013
- Generácia vozidla – 3. (2003 – 2015)
- Najazdené kilometre – 62 000
- Zdvihový objem motora – 1598 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 55 kW pri 3000 – 4000 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 225 Nm pri 1500 – 2250 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 150 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 17,6 s
- Nameraná spotreba mesto – 6,7 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 5,4 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,8 l/100 km
- Emisie CO2 – 149 g/km
- Emisná norma – EURO 5
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4406 mm
- Šírka – 1794 mm
- Výška – 1823 mm
- Rázvor – 2681 mm
- Rozchod vpredu – 1537 mm
- Rozchod vzadu – 1531 mm
- Svetlá výška – 159 mm
- Batožinový priestor min. – 918 l
- Batožinový priestor max. – 3200 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1402 kg
- Užitočné zaťaženie – 757 kg
- Celková hmotnosť – 2159 kg
Plusy
- solídne vypracovanie interiéru
- spoľahlivosť
- na tvar karosérie veľmi dobré jazdné vlastnosti
- veľa priestoru v kufri, na sedadlách
- veľa odkladacích priestorov
- dobrý výhľad z auta
- pekné radenie, správne naladenie posilňovača riadenia
- kultivovaný prejav motora
Mínusy
- slabé odhlučnenie (aerodynamický hluk, hluk od podvozka)
- ťažké a veľké veko kufra
- slabý ťah motora
- mimoriadne slabá výbava pri nižších stupňoch výbavy
- nezakrytované plechy v interiéri (daň za úžitkovosť)
Spoľahlivosť
- Poruchy EGR, zanesený DPF filter
- vstrekovače (1.6 TDI)
Volkswagen Caddy 1.6 TDI je napriek roku výroby veľmi jednoduchým autom, ktoré neobsahuje veľa elektroniky a zložitej techniky, v zásade sa tak na ňom nemá čo kaziť. Problémy môžu robiť len typické dieselové poruchy – porucha EGR a zanesený DPF filter. Motor 1.6 TDI je citlivý na kvalitu nafty, pri nekvalitnej nafte alebo nečistotách dochádza k poruchám vstrekovačov. Za spoľahlivosť dávam Volkswagenu Caddy 1.6 TDI 9/10 bodov.
Záver
Keď som Volkswagen Caddy videl po prvýkrát z blízka, prvé, čo mi napadlo bolo, že toto auto bude asi dosť katastrofálne jazdiť. Keď sa pozriete na relatívne úzku a vysokú karosériu, malé kolesá a tuhú zadnú nápravu, nič iné vás ani nenapadne. Myslel som si, že to bude obyčajná surová dodávka, ktorá má zadné sedadlá a zadné dvere. Moje predsudky však rýchlo zmizli hneď po tom, ako som toto auto naštartoval. Ak by ste čakali surový dodávkový zvuk, ste na veľkom omyle. Po naštartovaní totiž v interiéri nebolo počuť o nič hlasnejší a výraznejší zvuk, ako pri inom modernom diesli v osobnom aute. Prekvapilo ma to aj v súlade s tým, že interiér tohto auta je dosť slabo odhlučnený, najmä od podvozka. Osobne sa mi nepáčia nezakrytované plechy v priestore zadných sedadiel a kufra, ktoré sa taktiež podpisujú pod hluk, a to aerodynamický, pri vyšších rýchlostiach. Darmo, toto je z polovice úžitkové auto, dlhšie presuny po diaľnici v ňom nie sú žiadnym zážitkom. Jazda po okresných cestách a v zákrutách je však ďalším prekvapením tohto auta, ono to totiž jazdí fakt dobre! Čakal som veľké náklony karosérie, slabé držanie stopy a poskakovanie nezaťaženej zadnej časti, nič z toho sa však nedialo a auto jazdilo, ako keby ani nebolo postavené na základoch úžitkového auta. Za toto jednoznačne palec hore! Dodávkový posed na predných sedadlách je zas výhodou, keďže máte perfektný prehľad o situácii okolo auta. Volkswagen Caddy 1.6 TDI by som zhrnul ako multifunkčné auto pre ľudí, ktorí si nepotrpia na luxuse, chcú jednoduché auto, ktoré spoľahlivo povozí rodinu a náklad. Nie je to nič pre mňa, svoju klientelu však určite má a pre ňu je nepochybne skvelou voľbou! Volkswagen Caddy 1.6 TDI 3.gen dostáva odomňa celkovo 8/10 bodov.