Má MPV ešte zmysel? Test jazdenky Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Má MPV ešte zmysel? Test jazdenky Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan 2. generácie s motorom 2.0 TDI spárovaným so 6-stupňovou DSG prevodovkou je veľmi zaujímavou voľbou auta pre rodinu. Prečo však toľko ľudí uprednostní menšie a menej praktické SUV? Má MPV v dnešnej dobe vlastne ešte zmysel? Dozviete sa vo videoteste!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2011
  • Generácia vozidla –  2.
  • Najazdené kilometre – 220 000
  • Zdvihový objem motora – 1 968 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – dvojspojková automatická DSG, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 100 kW pri 4 200 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 320 Nm pri 1 750 – 2 500 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 191 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,9 s
  • Nameraná spotreba mesto – 7,1 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5,8 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,0 l/100 km
  • Emisie CO2 – 149 g/km
  • Emisná norma – EURO 5

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4 854 mm
  • Šírka – 1 904 mm
  • Výška – 1 720 mm
  • Rázvor – 2 919 mm
  • Rozchod vpredu – 1 569 mm
  • Rozchod vzadu – 1 617 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 885 l (5-miestna verzia)
  • Batožinový priestor max. – 2 430 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1 803 kg
  • Užitočné zaťaženie – 567 kg
  • Celková hmotnosť – 2 370 kg

Plusy

  • obrovský a skvele využiteľný kufor
  • 3 samostatne nastaviteľné sedadlá vzadu
  • veľký nastupovací otvor na zadné sedadlá (posuvné dvere)
  • pohodlný posed
  • kvalitné spracovanie
  • dobre fungujúce spojenie 2.0 TDI motora a DSG prevodovky
  • skvelá spotreba

Mínusy

  • obmedzený výhľad šikmo vpred kvôli širokému A stĺpiku
  • pomerne úzke sedadlá, vpredu aj vzadu
  • otvorenie zadných posuvných dverí vyžaduje dosť sily

Spoľahlivosť

Volkswagen Sharan 2. generácie je precízne a kvalitne vypracovaným autom. Hoci niektorí majitelia hovoria o vŕzgajúcich plastoch, v testovanom kúsku, ktorý mal najazdených cez 220 000 kilometrov, nič nevŕzgalo a interiér vyzeral až na pár drobností ako nový. Spoľahlivá je aj technika, vyhnúť by ste sa ale mali motorom 1.4 a 2.0 TSI, najmä do polovice roku 2011. Tie trpeli na problémy s rozvodovými reťazami, ale mali aj mnohé ďalšie nedostatky. Dobrou voľbou je motor 2.0 TDI, ktorý až na typické naftové problémy (EGR ventil, DPF filter, vstrekovače), netrpel žiadnymi vážnymi poruchami. Ak budete kupovať auto s DSG prevodovkou, dbajte na to, aby dostávala pravidelný servis, inak riskujete drahé opravy. Volkswagen Sharan 2. generácie dostáva za spoľahlivosť 8/10 bodov.

Záver

MPV aj v dnešnej dobe zmysel má. Volkswagen Sharan 2. generácie je mimoriadne praktický, no zároveň ho viete kúpiť aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Sedíte v ňom vysoko, takmer ako vo väčšine SUV. Ak teda hľadáte praktické rodinné auto, určite zvážte kategóriu MPV, pokojne aj Volkswagen Sharan. Rozhodne nebudete ľutovať! Ako celok dostáva odo mňa Sharan 2. generácie 9/10 bodov.

Pozri tiež: