Ako to už na konci roka býva, aj ja som sa obzrel za tým, čo som počas posledných 12 mesiacov zažil. Na testovacie autá bol rok 2021 veľmi bohatý. Dokopy som podrobne vyskúšal 52 nových a jazdených vozidiel, prejazdil som vyše 30 000 kilometrov a stovky eur na palive či elektrickej energii. Ktoré testovačky sa mi páčili najviac?
S niektorými autami som prejazdil menej, s inými som absolvoval veľké výlety po celom Slovensku. Niektoré som si ihneď zamiloval, k iným som si hľadal cestu trochu dlhšie. V každom prípade, každé jedno auto mi prinieslo nové zážitky a najmä rozšírilo obzory. Zvoliť 5 najlepších áut tohto roka tak rozhodne nebolo jednoduché. Trochu som sa však pohrabal v spomienkach i archívoch a napokon sa mi podarilo vybrať päticu najlepších kúskov, ktoré mi subjektívne učarovali najviac.
Pokiaľ hľadáte tú najlepšiu výbavu na cestovanie, široký výber kufrov a doplnkov, navštívte e-shop pobalsa.sk.
5. Hyundai Santa Fe
Toto auto sa ku mne dostalo celkom náhodou. Pôvodne som nemal v pláne testovať ho, avšak kvôli zrušeniu iného testovacieho auta som si ho vybral ako náhradu. A už hneď prvé kilometre mi ukázali, že som rozhodne nespravil chybu. Práve naopak. Nové Santa Fe ma očarilo ako celok – má nádherný futuristický interiér, ktorý pôsobí až nečakane kvalitným a prémiovým dojmom. Disponuje fantastickou praktickosťou a je doslova nabité technológiami. Azda najväčším prekvapením bol ale hybridný pohon. Tomu by tom pokojne dal titul najlepšieho hybridu, ktorý som tento rok zažil. Funguje dokonale a má tak príjemne nízku spotrebu, akú by som na takéto auto nikdy netipoval. Fakt skvelé vozidlo, na ktoré spomínam len v dobrom.
4. Škoda Enyaq
Enyaqa som si v priebehu roka 2021 vyskúšal rovno dvakrát. Premiérovo to bolo počas niekoľkých hodín, v rámci prvých jázd. Už vtedy ma ale okúzlil natoľko, že som mu rovno dal titul najdokonalejšej Škodovky, aká je aktuálne v ponuke. A tieto prvé dojmy som si neskôr potvrdil počas podrobného týždňového testu, v priebehu ktorého som najazdil stovky kilometrov a Enyaqa som preveril po všetkých stránkach. Je veľmi kvalitne spracovaný, skvele jazdí, jeho elektrické srdce je výborne vyladené (dojazd, rýchlosť nabíjania, spotreba), no pritom si zachováva všemožné Simply Clever prvky, ktoré by ste očakávali. A všetko to zabaľuje do veľmi atraktívneho dizajnu, plus, podľa mňa ponúka aj výborný pomer ceny/hodnoty.
3. BMW M440i Cabrio
Hoci tohto krásavca som mal k dispozícii iba na jeden deň, dokázal mi koncentrovane priniesť také množstvo emócií, že som z nich žil ešte ďalšie dva týždne. Kombinácia krásneho počasia, nádherne zeleného Bavoráku bez strechy, s béžovým interiérom, šesťvalcom pod kapotou a plnou nádržou, je len ťažko prekonateľná. Netestoval som spotrebu, komfort ani praktickosť. Celé hodiny som sa len vozil hore-dolu tými najkrajšími cestami v okolí Bratislavy, užíval som si nádherný zvuk, opojné akcelerácie a dokonalú ovládateľnosť, ktorá je pre BMW tak typická. Počas niekoľkých hodín som sa s týmto charizmatickým Bavorom skamarátil natoľko, že vracanie kľúčikov bolo veľmi, veľmi náročné.
2. Seat Leon ST 2.0 TSI FR
Veľmi dlho som rozmýšľal, či na druhé miesto v tomto zozname umiestnim Octaviu RS alebo práve tohto Leona. Napokon som však dal prednosť charizmatickému Španielovi. Totižto, ja nie som človek, ktorý hľadí výlučne na dynamiku a športovosť. Drahšie a vyspelejšie nie vždy znamená lepšie. Prémiové značky vo mne nie vždy spôsobia najväčšiu radosť. A aj keď mám zhodnotiť auto subjektívne, pozerám sa na neho ako na celok, ktorý má naraz spĺňať čo najviac požiadaviek. Jednoducho, hodnotím ho tak, akoby som si ho mal sám kúpiť. Leon ST 2.0 TSI FR je takmer dokonalým autom pre mňa. Je nádherný, má emóciu a jedinečný charakter. Disponuje mnou tak milovanou karosériou kombi. Pod kapotou má famózny motor 2.0 TSI, ktorý ja tak zbožňujem. DSG prevodovka funguje skvelo. No zároveň má v sebe všetky tie koncernové prvky, ktoré mám rád. Vie mať úžasne nízku spotrebu a byť špičkovo praktický. No pri športovej jazde vám vykúzli veľké úsmevy na tvári. Jednoducho, topka.
1. Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150
Nie som veľký priaznivec kompaktných SUV, preferujem nemecké autá a Mazda CX-30 nie je vozidlom, ktoré by som si úplne vedel predstaviť vo svojej garáži. Ako je potom možné, že je podľa mňa najlepším testovaným autom roka 2021? Jednoducho. Snáď ešte doteraz cítim tie pozitívne emócie, ktoré vo mne vyvolala. Vždy, keď si na ňu spomeniem, mi mimovoľne vyčarí úsmev na tvári. Všetko to začalo už pri jej preberaní na test, kedy ma očarila svojou charakteristickou vôňou v interiéri. Pokračovalo to spoznávaním vnútorného priestoru – všetko je mimoriadne kvalitné, tak o level vyššie ako pri všetkých konkurentoch. Každý ovládač má svoje miesto. Všetko nahmatáte rukou, bez toho, aby ste sklápali zrak od cesty. A to hlavné? Už po prvých odjazdených kilometroch cítite to charakteristické spojenie jazdca a koňa. Aj keď je to SUV.
Och, a ten úžasne lahodný prejav atmosférického motora. Tie vyvážené jazdné vlastnosti. Ten dokonalý podvozok. Tie famózne reakcie pohonu všetkých 4 kolies, vďaka ktorým si môžete užiť ničím nerušenú driftovačku, pri ktorej vás nebude otravovať prehnane reagujúce ESP. A zároveň máte k dispozícii možno až nečakane veľa priestoru a praktickosti. Našiel som na Mazde MX-30 v testovanej konfigurácii nejakú chybu? Mám taký pocit, že v podstate ani nie. Je to proste kusisko fantastického auta.
Ďakujem za podporu!
Na záver roka mi už neostáva nič iné, ako vám všetkým poďakovať za podporu. Vďaka vám sa YouTube kanálu Dominiccars podarilo prekročiť úroveň 4000 odoberateľov. Váš záujem o moje videotesty neustále narastá, čo ma veľmi teší. Veľké poďakovanie patrí aj chalanom v autobazári AutoTrio Liptovský Mikuláš, vďaka ktorým vám môžem pravidelne prinášať testy jazdených áut. Verím, že rok 2022 bude ešte zaujímavejší, opäť plný zaujímavých testovačiek, či už v podobe nových alebo jazdených kúskov. Plánujem viac rozbehnúť blog a častejšie prinášať testy starších jazdených áut, o ktoré máte veľký záujem.
Tak ešte raz, vďaka za podporu a prajem vám, nech je váš rok 2022 plný úspechov a šťastne prejazdených kilometrov s úsmevom na tvári.