Keď som pred rokom prvýkrát podrobne testoval nový Seat Leon vo verzii hatchback a s motorom 1.5 TSI, ostal som z neho doslova ohúrený. Veľmi ma zaujal tým, ako dokáže spojiť koncernovú praktickosť s emotívnymi prvkami a skvelým jazdným prejavom. Tento rok som však pokročil o niečo ďalej. Na test som si zobral opäť raz Leona FR, avšak s motorom 2.0 TSI a vo verzii kombi. A ten mi ukázal, že môže byť tou najdokonalejšou verziou nového Seatu Leon, ktorú si môžete kúpiť!
Seat Leon ST 2.0 TSI FR
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – 4.
- Najazdené kilometre – 5 500
- Zdvihový objem motora – 1984 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická DSG, 7 stupňov
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2100 ot/min
- Hlučnosť v interiéri pri 130 km/h – 68,6 dB
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 140 kW
- Maximálny krútiaci moment – 320 Nm pri 1500 – 4100 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 233 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,6 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 7,8 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,5 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,0 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,9 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,2 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 50 l
- Emisie CO2 – 152 g/km
- Emisná norma – EURO 6 AP
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4642 mm
- Šírka – 1799 mm
- Výška – 1448 mm
- Rázvor – 2686 mm
- Rozchod vpredu – 1545 mm
- Rozchod vzadu – 1516 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 620 l
- Batožinový priestor max. – 1600 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1552 kg
- Celková hmotnosť – 2050 kg
Plusy
- emotívny dizajn
- dynamické LED predné a zadné svetlomety
- veľký a praktický kufor
- výborný pocit na zadných sedadlách
- originálne riešený interiér s peknou nočnou atmosférou
- skvelý infotainment
- veľmi pekne zobrazujúci virtuálny prístrojový štít
- solídne odhlučnenie
- nádherný prejav motora 2.0 TSI a jeho zladenie s DSG prevodovkou
- prekvapivo nízka spotreba pri pokojnej jazde
Mínusy
- parkovacia kamera sa rýchlo a ľahko špiní
- dotyková lišta pod displejom infotainmentu nie je podsvietená
Ceny
- Základ – 17 740 €
- Základ výbava FR – 20 540 €
- Testovaný kus – 33 000 €