fbpx
2021 Nissan Qashqai DIG-T 160 Comfort Edition test recenzia skúsenosti

Nissan Qashqai aktuálnej generácie bude čoskoro aj na našom trhu nahradený úplne novou verziou, nastáva tak čas, kedy viete posledné kúsky zohnať za veľmi lukratívne ceny. Otázka však znie – oplatí sa ušetriť a kúpiť Nissan Qashqai aktuálnej generácie, alebo bude lepšie počkať na novinku? To som zisťoval v podrobnom videoteste!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2021
  • Generácia vozidla –  2.
  • Najazdené kilometre – 4000
  • Zdvihový objem motora – 1332 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická DCT, 7 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 116 kW pri 5500 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 270 Nm pri 1800 – 3750 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 198 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,9 s
  • Nameraná spotreba mesto – 8,2 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5,6 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,5 l/100 km
  • Emisie CO2 – 145 – 152 g/km
  • Emisná norma – EURO 6d-full

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4394 mm
  • Šírka – 1806 mm
  • Výška – 1590 mm
  • Rázvor – 2646 mm
  • Rozchod vpredu – 1560 mm
  • Rozchod vzadu – 1560 mm
  • Svetlá výška – 187 mm
  • Batožinový priestor min. – 410 l
  • Batožinový priestor max. – 1598 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1412 kg
  • Celková hmotnosť – 1810 kg

Plusy

  • praktický batožinový priestor
  • veľká palivová nádrž (65 l)
  • príjemne spracovaný interiér
  • dobré naladenie podvozka
  • kultivovaný prejav motora
  • dobré odhlučnenie od podvozka a aerodynamiky
  • skvele fungujúce spojenie motora a prevodovky

Mínusy

  • zastaralo pôsobiaci infotainment s obmedzenou funkcionalitou

Ceny

  • Základ – 18 990 € (akciová cena)
  • Základ výbava Comfort Edition – 19 990 € (akciová cena)
  • Testovaný kus – 23 490 €

Záver

Hoci aktuálna generácia Nissanu Qashqai je na trhu už nejaký ten rôčik, navonok vôbec nepôsobí zastaralo. Napriek tomu, že testovaný kus zďaleka nie je v najvyššej výbave, zvonku vyzerá fakt veľmi dobre. Páči sa mi slušná svetlá výška, ktorá umožňuje prejsť aj menší terén. Batožinový priestor je vzhľadom na triedu auta dostatočne veľký a praktický. Teší ma aj objem palivovej nádrže, až 65 litrov. Na zadných sedadlách nebudú na nedostatok priestoru trpieť ani vyšší ľudia, privítal by som však, ak by boli sedadlá ukotvené o niečo vyššie. Predné sedadlá potešia slušným komfortom a napriek tomu, že sú nastaviteľné len v základných smeroch, rýchlo som si na nich našiel správny posed. Na palubnej doske už síce cítiť jej vek, no musím uznať, že je spracovaná fakt kvalitne. Použité sú mäkčené plasty a všetky komponenty pôsobia robustným dojmom. Aj ovládanie jednotlivých funkcií je intuitívne, k dispozícii je dokonca dvojzónová klimatizácia.

Čo si už ale pochvalu nezaslúži, to je infotainment. Na ňom už skutočne cítiť jeho vek. Má len minimum funkcií, pomerne pomaly reaguje na dotyky a po stránke grafiky to na dnešnú dobu už tiež nie je žiadna sláva. Jedným dychom však treba dodať, že podporuje konektivitu so smartfónom nielen cez Bluetooth, ale aj prostredníctvom Apple Car Play a Android Auto. Viete si ho jednoducho spárovať so smartfónom a tak jeho funkčnosť značne rozšíriť, napríklad o navigáciu.

Po stránke jazdných vlastností je Qashqai neutrálne nastaveným autom. Podvozok dokáže veľmi pekne filtrovať nerovnosti, no zároveň sa v zákrutách a pri prudkých zmenách smeru príliš nenakláňa. Riadenie je taktiež príjemné a dobre tvarovaný volant sa skvele drží v rukách. Prevodovka radí presne tak, ako by ste chceli. Pri pokojnom jazdení nepodtáča motor a postará sa o veľmi plynulé rozjazdy, no nestráca sa ani pri dynamickej jazde. Radiť si v prípade potreby viete aj manuálne, voličom automatu. Samotný motor je veľmi kultivovaný a pomerne tichý. Krásne ťahá už od nízkych otáčok až po obmedzovač. Po stránke dynamiky na hmotnosť Qashqaia úplne postačuje. Poteší aj príjemnou spotrebou, ktorá sa pri jazde mimo mesta dokáže bez problémov dostať pod 6 litrov na 100 km. Pri diaľničných 130 km/h počítajte so spotrebou jemne pod 7 l/100 km. Na diaľnici ma potešilo odhlučnenie od aerodynamiky a podvozka – čakal som, že bude pomerne slabé, no veľmi príjemne ma prekvapilo.

Napriek svojmu veku sa teda aktuálna generácia Nissanu Qashqai rozhodne nestratí medzi konkurenciou. Áno, možno nemá najmodernejší infotainment a všetky možné asistenčné systémy. No po stránke praktickosti a fungovania bez problémov vyhovie aj moderným zákazníkom. Myslím, že vzhľadom na príjemné ceny, za ktoré viete Qashqai získať, skutočne stojí za zváženie. Ja mu dávam pekných 8/10 bodov.

2021 Nissan Qashqai DIG-T 160 Comfort Edition test recenzia skúsenosti
2021 Nissan Qashqai DIG-T 160 Comfort Edition test recenzia skúsenosti
2021 Nissan Qashqai DIG-T 160 Comfort Edition test recenzia skúsenosti
2021 Nissan Qashqai DIG-T 160 Comfort Edition test recenzia skúsenosti
2021 Nissan Qashqai DIG-T 160 Comfort Edition test recenzia skúsenosti
2021 Nissan Qashqai DIG-T 160 Comfort Edition test recenzia skúsenosti interiér
2021 Nissan Qashqai DIG-T 160 Comfort Edition test recenzia skúsenosti interiér
2021 Nissan Qashqai DIG-T 160 Comfort Edition test recenzia skúsenosti kufor
2021 Nissan Qashqai DIG-T 160 Comfort Edition test recenzia skúsenosti interiér