Akým iným autom odštartovať sekciu Recenzie, ako autom, ktoré je nám, Slovákom, tak verne známe? Škoda Fabia je dlhodobo jedným z najpredávanejších nových a jazdených áut na Slovensku a v Česku. Aká je jej druhá generácia s tradičným motorom 1.2 HTP?
Technické parametre
- Rok výroby – 2013
- Generácia vozidla – 2. (od 2007 po 2014)
- Najazdené kilometre – 35 670
- Zdvihový objem motora – 1198 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 3/4
- Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 51 kW pri 5400 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 112 Nm pri 3000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 163 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 14,9 s
- Nameraná spotreba mesto – 6,5 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 5 l/100 km (pri mimoriadne pokojnej jazde po rovných okresných cestách a rýchlosti do 100 km/h), s rastúcou záťažou až po 10 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 7,6 l/100 km
- Emisie CO2 – 128 g/km
- Emisná norma – EURO 5
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 3992 mm
- Šírka – 1642 mm
- Výška – 1498 mm
- Rázvor – 2462 mm
- Rozchod vpredu – 1436 mm
- Rozchod vzadu – 1426 mm
- Svetlá výška – 135 mm
- Batožinový priestor min. – 300 l
- Batožinový priestor max. – 1163 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1050 kg
- Užitočné zaťaženie – 515 kg
- Celková hmotnosť – 1565 kg
Plusy
- v meste je motor 1.2 HTP veľmi živý, hravý
- pekný zvuk motora
- presné radenie, riadenie, pekný účinok posilňovača riadenia
- jednoduchá manévrovateľnosť, prehľadnosť karosérie
- vzhľadom na veľkosť auta dosť miesta pre 2 ľudí priemernej veľkosti na zadných sedadlách
- veľa odkladacích priestorov
- slušná spoľahlivosť, jednoduchá servisovateľnosť
Mínusy
- nedostatočný výkon motora pri vyšších rýchlostiach, zaťažení
- vysoká spotreba pri väčšom zaťažení motora
- vibrovanie motora pri voľnobehu
- neoriginalita auta – sú jednoducho všade
- úzka a vysoká karoséria – horšie jazdné vlastnosti, najmä pri vyšších rýchlostiach
- hluk od podvozku pri vyšších rýchlostiach
Spoľahlivosť
- problémové motory 1.2 HTP do roku 2009 (článok o motore 1.2 HTP nájdete tu)
- problémy s elektronikou, najmä senzormi (spínač svetla spiatočky, spínač kontrolky ručnej brzdy…)
Pri nesprávnom používaní motora, tj. pri jeho neustálom zaťažovaní jazdou po diaľniciach, mimo mesta, sa začnú skôr vyskytovať aj poruchy so zapaľovacími sviečkami, ventilmi a inými časťami motora. Inak ale môžeme Fabiu 1.2 HTP označiť za spoľahlivé auto, za spoľahlivosť jej dávam 8/10 bodov.
Záver
Škodu Fabia by som označil ako ideálne auto do mesta, prípadne druhé auto do rodiny. Nie je malá ako Citigo, vďaka jej väčšiemu vnútornému a batožinovému priestoru sa ju tak raz za čas nemusíte báť zobrať aj na menší výlet mimo mesta. Ideálnou voľbou je Fabia vyrobená po roku 2009, u ktorej sa už nevyskytujú problémy s rozvodovými reťazami motora 1.2 HTP. Aj dobré kusy už dnes zoženiete za lacný peniaz, nie je preto žiadnym prekvapením, že je v našich končinách tak populárna. Celkovo dostáva odo mňa Škoda Fabia 1.2 HTP veľmi slušných 8/10 bodov.
[…] dobe trávim dosť času za volantom Škody Fabie 1.2 HTP druhej generácie, videotest ktorej nájdete TU. Keďže motor 1.2 HTP, mimochodom, HTP je skratka pre High Torque Performance, bol […]
Domino prosim urob recenziu na nezničitelny najspolahlivejší motor 1,9tdi a skodu octaviu 1.gen.
Bude aj tá časom 😉
[…] a použiteľnosťou. Mimochodom, z hľadiska rozmerov a výkonových parametrov sa veľmi podobá na Fabiu 1.2 HTP druhej generácie, Felicia tak svojimi parametrami ešte rozhodne nepatrí do starého železa. Ak by som ja osobne […]