fbpx
2023 Mazda 6 2,5 Skyactiv-G test recenzia skúsenosti

Netajím sa tým, že Mazda 6 patrí do mojej TOP 10-tky najlepších áut, aké som zatiaľ testoval. Napriek tomu, že jej aktuálna generácia je na trhu už poriadne dlho, stále má čo ponúknuť. A má hneď niekoľko vecí, ktoré u žiadneho konkurenta nenájdete. Čím všetkým ohúri a ako funguje v praxi s motorom 2,5 Skyactiv-G?

Mazda 6 2,5 Skyactiv-G

  • Rok výroby – 2023
  • Generácia vozidla –  3.
  • Najazdené kilometre – 6 300
  • Zdvihový objem motora – 2 488 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, atmosférický)
  • Prevodovka – automatická, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 143 kW pri 6000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 258 Nm pri 4000 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 228 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,1 s

Otáčky motora na diaľnici

  • Otáčky motora pri 130 km/h – 2650 ot/min

Hlučnosť

  • Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 68,5 dB

Spotreba

  • Nameraná spotreba mesto – 7,5 l/100 km
  • Nameraná spotreba okresné cesty – 5,9 l/100 km
  • Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,6 l/100 km
  • Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 6,2 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,7 l/100 km
  • Objem palivovej nádrže – 62,2 l
  • Emisie CO2 – 167 g/km
  • Emisná norma – EURO 6d

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4865 mm
  • Šírka – 1840 mm
  • Výška – 1450 mm
  • Rázvor – 2830 mm
  • Rozchod vpredu – 1595 mm
  • Rozchod vzadu – 1585 mm
  • Svetlá výška – 165 mm
  • Batožinový priestor min. – 480 l
  • Batožinový priestor max. – N.Ú. l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1539 kg
  • Celková hmotnosť – 2095 kg

Plusy

  • atraktívny dizajn
  • špičkové materiály v interiéri
  • intuitívne ovládanie infotainmentu
  • bezdrôtový Apple CarPlay
  • príjemný head-up displej
  • perfektne naladený podvozok
  • výborná odozva riadenia
  • pekný prejav a zvuk motora
  • veľmi dobré naladenie automatickej prevodovky
  • vzhľadom na veľkosť a typ motora skvelá spotreba paliva

Mínusy

  • starší infotainment, slabšie rozlíšenie parkovacích kamier
  • nepraktické umiestnenie tlačidiel vyhrievania zadných sedadiel a nabíjacích USB portov pre zadných pasažierov

Ceny

  • Základ – 35 760 € 
  • Testovaný kus – 45 800 € 

Fotogaléria Mazda 6 2,5 Skyactiv-G

2023 Mazda 6 2,5 Skyactiv-G test recenzia skúsenosti
2023 Mazda 6 2,5 Skyactiv-G test recenzia skúsenosti
2023 Mazda 6 2,5 Skyactiv-G test recenzia skúsenosti
2023 Mazda 6 2,5 Skyactiv-G test recenzia skúsenosti
2023 Mazda 6 2,5 Skyactiv-G test recenzia skúsenosti
2023 Mazda 6 2,5 Skyactiv-G test recenzia skúsenosti interiér
2023 Mazda 6 2,5 Skyactiv-G test recenzia skúsenosti interiér
2023 Mazda 6 2,5 Skyactiv-G test recenzia skúsenosti kufor
2023 Mazda 6 2,5 Skyactiv-G test recenzia skúsenosti interiér