Škoda Enyaq je podľa môjho názoru jeden z najlepších elektromobilov, aké si dnes môžete kúpiť. Prináša výborný pomer ceny a kvality, solídnu techniku a vysokú kvalitu spracovania. Ako však funguje vo verzii iV 80X s pohonom oboch náprav? Hodí sa jej výbava Sportline?
Škoda Enyaq Sportline iV 80X
- Rok výroby – 2022
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 32 500
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – /
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 195 kW
- Maximálny krútiaci moment – 425 Nm
- Maximálna rýchlosť – 160 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,9 s
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 67,5 dB
Spotreba a dojazd
- Hrubá kapacita akumulátora – 82 kWh
- Nameraná spotreba mesto – 17 kWh/100 km (dojazd 452 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 18 kWh/100 km (dojazd 427 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 18,6 kWh/100 km (dojazd 414 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 23,7 kWh/100 km (dojazd 325 km)
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Nabíjanie
- Maximálny nabíjací výkon DC – 125 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 11 kW
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 0 na 80 % – 36 minút
- Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 0 na 100 % – cca 35 hodín
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4649 mm
- Šírka – 1879 mm
- Výška – 1616 mm
- Rázvor – 2765 mm
- Rozchod vpredu – 1587 mm
- Rozchod vzadu – 1566 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 585 l
- Batožinový priestor max. – 1710 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2272 kg
- Celková hmotnosť – 2746 kg
Plusy
- štýlový dizajn, ktorý púta pozornosť
- napriek vzadu uloženému motoru veľký a praktický kufor
- príjemný posed na zadných sedadlách
- množstvo Simply Clever riešení
- kvalitne spracovaný interiér s unikátnymi prvkami
- skvele fungujúci infotainment
- pohodlné a dobre nastaviteľné predné sedadlá
- komfortný podvozok
- super jazdné vlastnosti
- množstvo moderných, dobre fungujúcich asistenčných systémov
- rýchle nabíjanie
- slušný dojazd
Mínusy
- privítal by som kapacitný senzor vo volante (pri zapnutom aktívnom udržiavaní v jazdnom pruhu ma auto často upozorňovalo, aby som držal volant, aj keď som na ňom mal jemne položenú ruku)
- lane-assist sa aktivuje vždy po naštartovaní auta
- na displeji pred vodičom by som privítal údaj o nabití batérie v percentách
Ceny
- Základ – 43 800 €
- Základ verzia Sportline iV 80X – 53 980 €
- Testovaný kus – 61 199 €
Fotogaléria Škoda Enyaq Sportline iV 80X
Hodnotenia áut na ČSAKA – https://www.csaka.cz