O tom, že Jeep Wrangler je jedno z najlepších sériovo vyrábaných terénnych áut, aké kedy existovalo, sa asi baviť nemusíme. Nájsť pre neho prekážku, ktorá ho zastaví, je veľmi náročné. Mňa však vždy Wrangler zaujímal aj z pohľadu bežného používateľa. Ako toto auto funguje, keď s ním žijete na denno-dennej báze, chodíte s ním na nákupy a jazdíte po bežných asfaltových cestách, dokonca diaľniciach? Práve na toto som sa rozhodol pozrieť v mojom vianočnom špeciáli, v ktorom som podrobne preveril Wranglera Rubicon s veľmi zaujímavou úpravou!
Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon
- Rok výroby – 2014
- Generácia vozidla – 3.
- Najazdené kilometre – 32 000
- Zdvihový objem motora – 2776 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 5 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 147 kW pri 3600 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 410 Nm pri 2000 – 3200 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 172 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,6 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 11,5 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 10,5 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 11,5 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 66 l
- Emisie CO2 – 187 g/km
- Emisná norma – EURO 5
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4223 mm
- Šírka – 1873 mm
- Výška – 1820 mm
- Rázvor – 2424 mm
- Rozchod vpredu – 1572 mm
- Rozchod vzadu – 1572 mm
- Svetlá výška – 238 mm
- Batožinový priemer min – / l
- Batožinový priestor max – / l
- Pohotovostná hmotnosť – 2200 kg
- Celková hmotnosť – 2506 kg
Plusy
- špičková prejazdnosť terénom
- robustná stavba podvozka a karosérie
- možnosť jednoducho demontovať vybrané panely karosérie
- kvalitný a solídny interiér
- dobrý komfort v interiéri
Mínusy
- vyššia hlučnosť a off-roadové jazdné vlastnosti, ktoré si vyžadujú zvyk