Peugeot 408 svojím dizajnom a charakterom pekne nadväzuje na dávnejšie modely tejto francúzskej značky, ktoré definovali jej image a chytili za srdce motoristov z celého sveta. Vyzerá jednoducho skvele! Ako však funguje s motorom 1,2 PureTech 130k, dokáže byť praktický a je tak komfortný, ako som očakával? Sledujte podrobný videotest!
Peugeot 408 1.2 PureTech 130k
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 12 800
- Zdvihový objem motora – 1199 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 96 kW pri 5500 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 230 Nm pri 1750 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 210 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,4 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 3000 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 68 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 7,5 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,2 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 6,7 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,5 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,2 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 52 l
- Emisie CO2 – 136 – 138 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4687 mm
- Šírka – 1848 mm
- Výška – 1478 mm
- Rázvor – 2787 mm
- Rozchod vpredu – 1589 mm
- Rozchod vzadu – 1604 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 536 l
- Batožinový priestor max. – N.Ú. l
- Pohotovostná hmotnosť – 1467 kg
- Celková hmotnosť – 1920 kg
Plusy
- štýlový dizajn
- pomerne praktický a dobre využiteľný kufor
- výborné predné sedadlá aj s masážou
- dobre vyladený infotainment
- príjemné zobrazenie virtuálneho prístrojového štítu
- komfortný podvozok
- špičkový kamerový systém
- pekný prejav motora
Mínusy
- chýbajúci auto-hold
- menej miesta na hlavu na zadných sedadlách
Ceny
- Základ – 26 990 € (akciová cena Prestige)
- Verzia GT – 30 890 € (akciová cena Prestige)