Audi Q5 je na našom trhu veľmi obľúbeným prémiovým SUV. Stojí však za tie nemalé peniaze? Aké zaujímavé riešenia prináša a postačí mu motor 2.0 TDI? To som podrobne zisťoval vo videoteste mladej jazdenky s 30 000 najazdenými kilometrami.
Audi Q5 2.0 TDI Quattro
- Rok výroby – 2020
- Generácia vozidla – 2.
- Najazdené kilometre – 30 000
- Zdvihový objem motora – 1968 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická S-tronic, 7 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 140 kW pri 3800 – 4200 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 400 Nm pri 1750 – 3000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 218 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,1 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 6 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 4,9 l/100 km
- Nameraná spotreba pri 130 km/h – 5,7 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,6 l/100 km
- Emisie CO2 – 143 – 149 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4663 mm
- Šírka – 1893 mm
- Výška – 1659 mm
- Rázvor – 2819 mm
- Rozchod vpredu – 1616 mm
- Rozchod vzadu – 1609 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 550 l
- Batožinový priestor max. – N.Ú. l
- Pohotovostná hmotnosť – 2003 kg
- Celková hmotnosť – 2475 kg
Plusy
- atraktívny dizajn
- praktický kufor
- perfektná ergonómia ovládania v interiéri
- výborný infotainment
- super naladenie podvozka
- príjemný prejav motora a prevodovky
- skvelá spotreba
- výborné odhlučnenie pri vysokých rýchlostiach
Mínusy
- vzhľadom na veľkosť auta menej miesta na zadných sedadlách
- madlá predných dverí majú tendenciu vŕzgať