Päťliter. Benzín. Osem valcov. Kompresor. Toto je technická lahôdka, ktorá je dnes obrovskou raritou. A čoskoro už o nej pri nových autách zrejme počuť nebudeme. Preto som veľmi vďačný, že s týmto klenotom som sa mohol rozlúčiť vo veľkom štýle, v teste Jaguaru F-Pace SVR. Ten je asi najemotívnejším a najcharizmatickejším autom, ktoré sa mi doteraz dostalo do rúk a počas celého týždňa som mal možnosť zisťovať, ako sa s ním žije pri bežnom každodennom používaní. Na čo som prišiel?
Jaguar F-Pace SVR
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 13 700
- Zdvihový objem motora – 5000 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 8/4 (vidlicový, preplňovaný kompresorom)
- Prevodovka – automatická, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 405 kW pri 6250 – 6500 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 700 Nm pri 3500 – 5000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 286 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 4,0 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 1850 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 68 dB
Spotreby
- Nameraná spotreba mesto – 15 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 8,9 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 10 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 9 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 11 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 82 l
- Emisie CO2 – 275 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4762 mm
- Šírka – 2071 mm
- Výška – 1670 mm
- Rázvor – 2874 mm
- Rozchod vpredu – 1648 mm
- Rozchod vzadu – 1666 mm
- Svetlá výška – 213 mm
- Batožinový priestor min. – 613 l
- Batožinový priestor max. – 1842 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2156 kg
- Celková hmotnosť – N.Ú. kg
Plusy
- priestranný kufor
- vynikajúci posed na zadných sedadlách
- nádherný alcantarový strop
- predné sedadlá podržia telo, no zároveň sú príjemne komfortné
- veľmi dobrá ergonómia ovládania
- príjemný virtuálny prístrojový štít a head-up displej
- nádherný zvuk
- vynikajúci dynamický prejav pohonu
- perfektne vyladený pohon 4×4 s vektorovaním krútiaceho momentu
- výborný prejav prevodovky
- skvelá celková charizma auta
Mínusy
- hlučnejší motorček sklápania spätných zrkadiel
Ceny
- Základ – 117 118 €
- Testovaný kus – 122 324 €