Hoci niekto by mohol namietať, že do Mercedesu štvorvalec jednoducho nepatrí, podľa mňa v ňom môže skutočne dávať zmysel. Presvedčil ma o tom práve jazdený Mercedes triedy E s motorizáciou 220d, ktorý ma vo viacerých ohľadoch veľmi príjemne prekvapil! Prečo stojí za zváženie?
Mercedes E 220d
- Rok výroby – 2019
- Generácia vozidla – W213
- Najazdené kilometre – 61 000
- Zdvihový objem motora – 1950 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická 9G-Tronic, 9 stupňov
- Poháňaná náprava – zadná
- Maximálny výkon – 143 kW pri 3800 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 400 Nm pri 1600 – 2800 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 240 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,3 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 5,7 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 3,9 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,1 l/100 km
- Emisie CO2 – 137 – 171 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4923 mm
- Šírka – 1852 mm
- Výška – 1468 mm
- Rázvor – 2939 mm
- Rozchod vpredu – 1605 mm
- Rozchod vzadu – 1619 mm
- Svetlá výška – 136 mm
- Batožinový priestor min. – 540 l
- Batožinový priestor max. – N.Ú. l
- Pohotovostná hmotnosť – 1605 kg
- Celková hmotnosť – 2320 kg
Plusy
- reprezentatívny dizajn
- praktický batožinový priestor
- výborný audiosystém Burmester
- do detailov prepracovaný interiér
- ergonómia ovládania
- široké možnosti ovládania infotainmentu
- perfektné sedačky
- vysoká kvalita spracovania
- aj na oceľovom podvozku príjemné jazdné vlastnosti
- skvelá spolupráca motora a prevodovky
- príjemný prejav motora
- prekvapivo nízka spotreba
Mínusy
- chýbajúca možnosť prestrčiť dlhšie predmety cez otvor v zadných sedadlách
- menej komfortné stredné zadné sedadlo
Spoľahlivosť
Mercedes triedy E generácie W213 je solídne auto, ktoré po stránke spoľahlivosti a kvality spracovania rozhodne poteší. Využíva overenú techniku, ktorá toho zvládne naozaj veľa – či už ide o motor, prevodovku alebo ďalšie komponenty. Benefitom je klasický oceľový podvozok, pri ktorom nehrozia tak drahé problémy ako v prípade vzduchového. Testovaný exemplár mi ukázal, že po stránke spracovania interiéru je na tom E-čko veľmi dobre. Netreba sa obávať predčasného opotrebenia jeho súčastí. Pokiaľ pri kúpe dáte pozor na to, aby išlo o kúsok s pravidelným servisom, môžete mať istotu, že zvládne najazdiť ďalšie stovky tisíc kilometrov.