Priznám sa, že od Dacie Spring som mal obrovské očakávania. Veril som, že spraví revolúciu na poli elektromobility a ukáže, že výborne fungujúce elektrické auto dokáže byť cenovo dostupné. Podarilo sa jej tieto očakávania naplniť aj v realite? To vám prezradím v podrobnom videoteste!
Dacia Spring Comfort Plus
- Rok výroby – 2022
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 3600
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – jednostupňová
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 33 kW
- Maximálny krútiaci moment – 125 Nm
- Maximálna rýchlosť – 125 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 19,1 s
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 75 dB
Spotreba a dojazd
- Hrubá kapacita akumulátora – 27,4 kWh
- Nameraná spotreba mesto – 12 kWh/100 km (dojazd 225 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 16 kWh/100 km (dojazd 170 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 20 kWh/100 km (dojazd 137 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 23,5 kWh/100 km (dojazd 115 km)
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Nabíjanie
- Maximálny nabíjací výkon DC – 30 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 6,6 kW
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 0 na 80 % – 55 minút
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 60 na 100 % – 1 hodina 5 minút
- Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 0 na 100 % – cca 13 hodín
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 3734 mm
- Šírka – 1579 mm
- Výška – 1516 mm
- Rázvor – 2423 mm
- Rozchod vpredu – 1385 mm
- Rozchod vzadu – 1365 mm
- Svetlá výška – 150 mm
- Batožinový priestor min. – 290 l
- Batožinový priestor max. – 620 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1012 kg
- Celková hmotnosť – 1300 kg
Plusy
- celkom svieži a moderný dizajn
- vzhľadom na veľkosť auta dobre využiteľný kufor
- príjemný infotainment
- nízka spotreba elektrickej energie v meste
- super manévrovateľnosť v meste
Mínusy
- nemožnosť ovládania jedným pedálom (slabá rekuperácia)
- chýba režim P
- menej pohodlné sedadlá a horší celkový posed
- premenlivý čas nabíjania kvôli absencii tepelného manažmentu akumulátora
- horšia stabilita pri vyšších rýchlostiach
Ceny
- Základ – 17 300 €
- Základ verzia Comfort Plus – 18 900 €
- Testovaný kus – 19 300 €