Žltá Škoda Octavia RS pred niekoľkými desaťročiami zdobila množstvo detských izieb. Ako toto slávne plagátové auto funguje vo svojej 4. generácii? To som zisťoval v špeciálnom teste, v ktorom som Eresu postavil pred 7 náročných výziev. Pozrite sa, ako si s nimi poradila!
Škoda Octavia RS 2.0 TSI 4. gen.
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 4.
- Najazdené kilometre – 19 500
- Zdvihový objem motora – 1984 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická DSG, 7 stupňov
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 180 kW pri 5250 – 6500 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 370 Nm pri 1600 – 4300 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 250 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,7 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2050 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 68 dB
Spotreby
- Nameraná spotreba mesto – 9 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,6 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,1 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 6 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,6 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 50 l
- Emisie CO2 – 153 – 160 g/km
- Emisná norma – EURO 6D
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4702 mm
- Šírka – 1829 mm
- Výška – 1457 mm
- Rázvor – 2681 mm
- Rozchod vpredu – 1541 mm
- Rozchod vzadu – 1550 mm
- Svetlá výška – 127 mm
- Batožinový priestor min. – 600 l
- Batožinový priestor max. – 1555 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1581 kg
- Celková hmotnosť – 2080 kg
Plusy
- výborné bi-LED Matrix svetlomety
- veľký kufor
- množstvo praktických Simply Clever riešení
- výborné predné sedadlá (pomer komfort/športovosť)
- ergonomický interiér
- rýchle a presné riadenie
- úžasne vyvážený podvozok
- pekný dynamický prejav motora
- veľmi dobré naladenie DSG prevodovky (pokojná aj športová jazda)
- pri pokojnom jazdení nečakane nízka spotreba
Mínusy
- čakal by som kúsok lepšie odhlučnenie od podbehov
Ceny
- Základ – 39 660 €
- Testovaný kus – 45 535 €