Cupra Ateca na prvý pohľad spája všetko, čo od auta očakávam. Je krásna, pod kapotou má poctivú, rokmi overenú techniku, je praktická, no zároveň šmrncnutá dávkou španielskej emócie. Je však aj v realite tak dobrá, ako sa na prvý pohľad javí? Ako fuguje pri bežnom každodennom používaní, v meste, na okresných cestách, ale aj na diaľnici? To som zisťoval v podrobnom videoteste!
Cupra Ateca 2.0 TSI 4Drive
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 6 200
- Zdvihový objem motora – 1984 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická DSG, 7 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 140 kW
- Maximálny krútiaci moment – 320 Nm pri 1500 – 4100 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 212 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 7,2 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2050 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 68 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 8,5 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 6,6 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h –8,2 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 7,2 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 7,2 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 55 l
- Emisie CO2 – 176 – 192 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4386 mm
- Šírka – 1841 mm
- Výška – 1613 mm
- Rázvor – 2628 mm
- Rozchod vpredu – 1572 mm
- Rozchod vzadu – 1544 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 485 l
- Batožinový priestor max. – 1579 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1640 kg
- Celková hmotnosť – 2090 kg
Plusy
- veľmi dobre svietiace LED svetlomety
- vzdušne pôsobiaci interiér
- množstvo praktických riešení
- skvelá ergonómia ovládania
- vynikajúci prejav motora
- super fungovanie DSG prevodovky
- dobre naladený podvozok
- prehľadný infotainment s moderným dizajnom
- skvelý virtuálny prístrojový štít
- veľmi dobré naladenie pohonu všetkých 4 kolies
- vzhľadom na objem a výkon motora príjemná spotreba
Mínusy
- niektoré plasty v interiéri majú tendenciu vŕzgať
- tvrdá lakťová opierka v zadných dverách
Ceny
- Základ – 38 090 €
- Testovaný kus – 43 450 €