Mazda 2 síce už má svoj vek, no stále vie, ako zaujať. Spája perfektne fungujúce analógové riešenia s modernými technológiami, a to všetko ponúka v šoférsky zábavnom balení. A aby som nezabudol, pod jej kapotou nájdete poctivý atmosférický štvorvalec! Ako funguje v praxi a pre koho bude dobrou voľbou?
Mazda 2 Homura G90 AT
- Rok výroby – 2022
- Generácia vozidla – 3.
- Najazdené kilometre – 10 000
- Zdvihový objem motora – 1496 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, atmosférický)
- Prevodovka – automatická, 6 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon predných kolies
- Maximálny výkon – 66 kW pri 6000 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 151 Nm pri 3500 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 177 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 12,1 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2850 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 69 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 6,2 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 4,5 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 6,5 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,2 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 44 l
- Emisie CO2 –122 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4065 mm
- Šírka – 1983 mm (vrátane spätných zrkadiel)
- Výška – 1495 mm
- Rázvor – 2570 mm
- Rozchod vpredu – N.Ú. mm
- Rozchod vzadu – N.Ú. mm
- Svetlá výška – 143 mm
- Batožinový priestor min. – 280 l
- Batožinový priestor max. – N.Ú. l
- Pohotovostná hmotnosť – 1112 kg
- Celková hmotnosť – 1532 kg
Plusy
- štýlový dizajn
- vynikajúca ergonómia v interiéri
- bezdrôtový Apple CarPlay
- nádherný prejav motora
- veľmi dobré zladenie motora a prevodovky
- pri pokojnej jazde nízka spotreba
- v manuálnom režime prevodovka sama nepreradzuje
- veľmi dobre naladený podvozok
Mínusy
- chýbajúce odkladacie priestory v zadných dverách
- absencia lakťovej opierky
Ceny
- Základ – 15 260 €
- Základ výbava Homura – 18 330 €
- Testovaný kus – 21 620 €