Plne funkčné kombi za menej ako 600€? Škoda Felicia Combi ukazuje, že aj toto želanie sa môže veľmi rýchlo premeniť na realitu. Dáva však kúpa Felicie Combi 1.6 MPI v dnešnej dobe ešte zmysel? Dokáže sa aspoň sčasti vyrovnať modernejším autám, alebo je hodná akurát tak šrotoviska? Zisťoval som vo videoteste…
Technické parametre
- Rok výroby – 1996
- Generácia vozidla – 1. (verzia spred faceliftu)
- Najazdené kilometre – 166 000
- Zdvihový objem motora – 1598 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/2 (radový, atmosférický)
- Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 55 kW pri 4500 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 135 Nm pri 3500 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 170 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 13 s
- Nameraná spotreba mesto – 9,2 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 6,9 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 8,1 l/100 km
- Emisie CO2 – N.Ú. g/km
- Emisná norma – N.Ú.
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4235 mm
- Šírka – 1635 mm
- Výška – 1420 mm
- Rázvor – 2450 mm
- Rozchod vpredu – 1420 mm
- Rozchod vzadu – 1380 mm
- Svetlá výška – 110 mm
- Batožinový priestor min. – 447 l
- Batožinový priestor max. – 1365 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1080 kg
- Celková hmotnosť – 1490 kg
Plusy
- nízka cena
- pomerne slušná spoľahlivosť
- mimoriadne jednoduchá a lacná prevádzka/servis
- pomerne pohodlný posed v interiéri
- veľký kufor
Mínusy
- vysoká hlučnosť
- horší komfort podvozku
- veľmi slabé brzdy
- nižšia bezpečnosť
- absencia komfortnej výbavy
- málo odkladacích priestorov na zadných sedadlách
Spoľahlivosť
Škoda Felicia Combi 1.6 MPI je po technickej stránke mimoriadne jednoduchým autom, čo sa odráža aj na jej spoľahlivosti. Síce sa už jedná o staršie auto, teda je náchylnejšie na rozličné drobné poruchy, v zásade môžem Feliciu označiť za celkom spoľahlivú. Keď už sa aj nejaká drobnosť pokazí, za pár eur ju opraví hocikto len so základnými nástrojmi. Motor 1.6 MPI je o niečo náchylnejší na poruchy ako klasická 1.3-ka, no stále sa jedná o pomerne spoľahlivú motorizáciu. Pozor si však dávajte na hrdzu, ktorá je nepriateľom všetkých Felicií. Za spoľahlivosť dávam Škode Felicia Combi 1.6 MPI 6/10 bodov.
Záver
Testovaný kúsok bol skvelým príkladom toho, že ak sa človek o svoje auto stará a dáva mu dostatok lásky, auto sa mu odvďačí nádherným zovňajškom a spoľahlivým fungovaním. Testovaná Felicia síce nebola úplne najlacnejším kusom na Slovensku, no aj takéto pekné kúsky zoženiete bez problémov v cenových hladinách okolo 600 – 700€. Čo za svoje peniaze dostanete? Vcelku pekne vyzerajúce auto s veľkým kufrom a dostatkom miesta v interiéri. Aj keď, priestor na zadných sedadlách je už v porovnaní s modernejšími kombíkmi mierne podpriemerný. Sedadlá sú však celkom pohodlné, tak vzadu, ako aj vpredu. Čo vám však možno bude chýbať, to sú prvky komfortnej výbavy, ako napríklad elektricky sťahovateľné predné okná či klimatizácia, bez ktorých si už väčšina ľudí auto nevie predstaviť.
Jazdné vlastnosti sú slušné, auto sa ani vo väčších zákrutách príliš nenakláňa. O niečo horšie je na tom tlmenie nerovností, tu sa podvozok prejavuje pomerne tvrdo a posádku dokáže poriadne vytriasť aj na menších nerovnostiach. Plus, podvozok je pomerne hlučný, slabšie je aj odhlučnenie od aerodynamiky a motora. Atmosférický štvorvalec 1.6 MPI je najvýkonnejšou benzínovou motorizáciou, akú ste vo Felicii mohli mať. Na hmotnosť Felicie Combi, ktorá je na úrovni 1080 kg, tento motor maximálne postačuje, aj keď, aby ste z neho dostali maximum, musíte ho točiť do vysokých otáčok. To sa prejaví na pomerne vysokej priemernej spotrebe okolo 8 l/100 km. No viete čo? Napriek mnohým mínuskám je podľa mňa Felicia Combi stále veľmi dobrým autom. Modernému človeku jazdiacemu po diaľniciach veľmi neposlúži, no na prepravovanie sa na výlety po okolí bude pre menej náročných ľudí skvelým riešením. A vlastne, jazdenie s ňou nie je žiadnym utrpením a rozdiely medzi Feliciou a modernejšími autami nie sú tak priepastné, ako by človek možno čakal. Ja mám Feliciu proste rád a dávam jej 8/10 bodov. Nech žije legenda!