fbpx

Jeep Renegade vyzerá na prvý pohľad ako pravý Jeep, dokáže však tak aj fungovať? Pozrel som sa na to, či tento „baby Jeep“ stojí zato a čo všetko vie ponúknuť. Aký je výsledok? Sledujte nový videotest!

ODOBERAŤ VIDEÁ NA YOUTUBE

Technické parametre

  • Rok výroby – 2015
  • Generácia vozidla –  1. (2014 – dodnes)
  • Najazdené kilometre – 36 000
  • Zdvihový objem motora – 1956 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – všetky štyri kolesá, primárne predná
  • Maximálny výkon – 103 kW pri 3750 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 350 Nm pri 1750 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 182 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,0 s
  • Nameraná spotreba mesto – 7,2 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5,5 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,8 l/100 km
  • Emisie CO2 – 149 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4255 mm
  • Šírka – 1805 mm
  • Výška – 1697 mm
  • Rázvor – 2570 mm
  • Rozchod vpredu – 1541 mm
  • Rozchod vzadu – 1541 mm
  • Svetlá výška – 198 mm
  • Batožinový priestor min. – 351 l
  • Batožinový priestor max. – 1297 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1530 kg
  • Užitočné zaťaženie – 550 kg
  • Celková hmotnosť – 2080 kg

Plusy

  • originálny, pútavý dizajn
  • image
  • silný motor
  • svetlá výška, krátke previsy (využiteľnosť v teréne)
  • kvalitné spracovanie
  • príjemný posed na predných sedadlách
  • veľa miesta na hlavu
  • dobre fungujúci pohon 4×4

Mínusy

  • na crossover dosť tvrdý podvozok
  • šmykľavý kožený volant
  • menej miesta na nohy na zadných sedadlách

Spoľahlivosť

Keďže sa jedná o stále relatívne nové auto, spoľahlivosť ešte objektívne hodnotiť veľmi nemôžeme. Ako celok však pôsobí solídne, nič v ňom nevŕzga, nebúcha, využíva overenú koncernovú techniku, takže z hľadiska spoľahlivosti môžeme predpokladať, že bude na tom veľmi dobre. V tomto teste tak Jeep Renegade zostáva bez hodnotenia spoľahlivosti.

Záver

Testovať Jeep Renegade tak, ako by sa Jeep mal testovať, teda v ťažkom teréne, skúšať pohon 4×4 a podobne, by podľa mňa nebol práve najlepší nápad. Väčšina ľudí ho totiž bude využívať najmä ako štýlové auto na jazdenie po bežných cestách, občas na jazdu po nejakej poľnej ceste. Môžete si ale byť istí, že aj v ťažšom teréne toho Renegade zvládne fakt veľa. Pohon 4×4 môžete manuálne uzamknúť, prípadne nastaviť jeden z troch režimov, ktorý ho pripraví na špecifické podmienky – piesok, sneh alebo blato. Už táto možnosť hovorí, že Jeep Renegade sa skutočne nebojí ani ťažších podmienok. V teréne potešia aj krátke previsy, ktoré sa starajú o pekné nájazdové uhly a svetlá výška 198 mm. Väčšina ľudí však bude pravdepodobne využívať iba režim Auto, ktorý posiela výkon na prednú nápravu a v prípade problémov automaticky pripája aj zadnú. Páčili sa mi mnohé originálne a vtipné riešenia, najmä odkazy na Jeep Willys v podobe dvoch okrúhlych svetiel a masky chladiča, ktoré sa nachádzajú na sedadlách, v zadných svetlách, na veku kufra, dverách a mnohých iných miestach interiéru. Môžete sa zahrať hru, kto nájde viac týchto odkazov :). Jediné, čo vás trochu prekvapí, je tuhý podvozok, ktorý by som od Jeepu nečakal, vďaka nemu je však auto perfektne ovládateľné na bežných cestách, najmä v zátačkách. Poteší motor, ktorý so svojimi 350 Nm a 140 koňmi nemá najmenší problém auto poriadne rozhýbať. Čo dodať na koniec? Mne sa Jeep Renegade veľmi páči, má špecifický image, ktorí jeho konkurenti nemajú a ako celok stojí fakt zato. Celkovo tak dostáva 9/10 bodov.