Vlastniť Porsche je životným snom mnohých ľudí. Vďaka pomerne dostupnej cene jazdeniek ho pritom viete skutočne jednoducho premeniť na realitu. Je to však rozumný krok? Oplatí sa kúpiť Porsche Cayenne S Diesel 2. generácie s vyše 130 000 najazdenými kilometrami? Stojí za tie peniaze? To som objavoval v podrobnom videoteste!
Porsche Cayenne S Diesel 2. gen.
- Rok výroby – 2017
- Generácia vozidla – 2.
- Najazdené kilometre – 136 000
- Zdvihový objem motora – 4134 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 8/4 (vidlicový, bi-turbo)
- Prevodovka – automatická Tiptronic S, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 283 kW pri 3750 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 850 Nm pri 2000 – 2750 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 252 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 5,4 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 10,5 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 7,5 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 8,9 l/100 km
- Emisie CO2 – 209 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4855 mm
- Šírka – 1939 mm
- Výška – 1705 mm
- Rázvor – 2895 mm
- Rozchod vpredu – 1655 mm
- Rozchod vzadu – 1669 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 670 l
- Batožinový priestor max. – 1780 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2335 kg
- Celková hmotnosť – 2955 kg
Plusy
- nádherný dizajn
- skvelý image
- praktický kufor
- vzdušný a priestranný pocit v interiéri
- doladené najmenšie detaily v interiéri
- veľmi dobrá ergonómia ovládania
- skvelý podvozok
- veľmi dobre naladené riadenie
- nádherný prejav motora a prevodovky
- komfort predných sedadiel
Mínusy
- nemožnosť sklopiť zadné sedadlá z kufra
- niektoré časti interiéru sú náchylné na vŕzganie (výplň predných dverí, časti na stredovom tuneli)
Spoľahlivosť
Porsche Cayenne 2. generácie trpelo na začiatku produkcie viacerými nedostatkami. Napríklad, pri naftových motoroch sa objavovali problémy s únikmi oleja okolo turbodúchadiel, rozvodmi či dokonca zatekaním vody do interiéru. Mnohé tieto chyby však boli s postupom času vyriešené. Teda, kúsky z konca produkcie sú už spoľahlivé a cítiť na nich tradičnú nemeckú precíznosť spracovania. To môžem potvrdiť aj z vlastnej skúsenosti. Testovaný Cayenne vyzeral ako nový, či už zvonku alebo zvnútra. Citlivým miestom sú bočnice predných sedadiel, ktoré sú pri každom nastupovaní namáhané. Po technickej stránke som absolútne necítil, že auto by bolo akokoľvek unavené. Vzduchový podvozk sa javí ako robustný, rovnako ako prevodovka. Teda, ak nájdete pravidelne servisovaný kúsok, netreba sa ničoho obávať. Pripravte sa však na vyššie prevádzkové náklady. Predsa len, servis V8 naftového motora niečo stojí…