fbpx
maserati levante trofeo

Trofeo je talianske slovo a v preklade znamená trofej. Týmto slovom bola označená aj famózna verzia Lamborghini Gallardo Super Trofeo. Čo ale spravilo slovko Trofeo v názve s Maserati Levante?  

Keď sa rozhodnete loviť vo vodách športovo orientovaných SUV, v dnešnej dobe si rozhodne máte z čoho vyberať. Či už sú to dobre známe AMG modely mercedesu, XM-kové Baworáky, RS-ové Audiny, Porsche Macan Turbo a Cayenne Turbo, prípadne o niečo exotickejší Jaguar F-Pace SVR alebo jeho súrodenec Range Rover Sport SVR. Taliani nedávno taktiež podľahli fenoménu športovo strihnutých SUVčok a svetu predstavili Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde, teda jeho najvýkonnejšiu verziu. Na zadok sme už medzičasom stihli spadnúť z Lamborghini Urus a Taliani stále neskončili a aktuálne predstavili auto, ktoré jednoznačne vyčnieva z radu ostatných športových SUV – Maserati Levante Trofeo.

Nie je Levante ako Levante

Priznám sa, že po tom, ako Maserati predstavilo svoj historicky prvý model SUV Levante, som nezostal nijako výrazne prekvapený. Áno, vyzerá perfektne, ale je to predsa len ten starý známy Maserati dizajn nalepený na karosériu SUV. Neočarilo ani motormi, V6 diesel s výkonom 275 koní či benzín naladený na 430 koní ho nevyšvihli na prvé miesta v žiadnom porovnávacom rebríčku s konkurentmi. Predajné úspechy sú ale skutočne slušné, značka Maserati sa ale modelom Levante snažilo priniesť skutočne športové SUV, čo sa mu ale nie veľmi podarilo. Tento model máme totiž poväčšine vidieť v rukách manželiek úspešných chlapov, ktoré ho využívajú ako mimoriadne štýlový dopravný prostriedok do mesta. Chcelo to tak niečo nové, niečo skutočne športové, čo automobilovému svetu vyrazí dych. A to sa rozhodne podarilo, Levante s prívlastkom Trofeo je skutočný kus športového náradia. A vedzte, že od bežných verzií sa líši omnoho viac ako pár úpravami exteriéru a drobným navýšením výkonu motora.

maserati levante trofeo

Motor od Ferrari? To už áno!

Áno, pod kapotou tejto trofeje skutočne tróni čistokrvný motor Ferrari, konkrétne vidlicový osemvalec vyladený na 582 koní a krútiacim momentom 730 Nm. Mimochodom, jedná sa o mierne upravený motor, ktorý nájdeme pod kapotou Ferrari Portofino. Z nuly na stovku sa katapultuje toto nie práve najľahšie SUV za 3,9 sekundy a zrýchľuje až nad úroveň 300 km/h, čo už je skutočne konkurencie schopné číslo. V tomto prípadne však nejde o čísla, ale o samotnú charakteristiku motora Ferrari, práve vďaka ktorej bude toto auto tak výnimočné. Zmeny sa, samozrejme, neudiali iba pod kapotou, ale aj v exteriéri a interiéri. Pozmenené detaily exteriéru robia vzhľad verzie Trofeo neporovnateľne agresívnejším ako pri bežnom Levante, športové sedadlá a veľké pádla pod volantom sa zas postarajú o čo najlepší šoférsky zážitok. Mimochodom, Maserati Levante Trofeo bude osadzované kolesami s priemerom 22 palcov, čo sú najväčšie kolesá, aké Maserati vo svojej histórii použilo na sériové auto. A cena? Ako sa na Maserati patrí, bude zrejme poriadne vysoká, očakávať môžeme sumy cez 120 000 eur.

maserati levante trofeo interier

Maserati Levante Trofeo ma skutočne dostalo a spolu s úžasným Urusom ho považujem za 2 najlepšie športové SUV dnešnej doby. Ako sa Maserati Levante Trofeo páči vám?